Fizički izgled i stil utiču na uspeh u karijeri
Oko 36 odsto žena izjavilo je prilikom jednog istraživanja da primećuje loš stil oblačenja kod pojedinih kolega. Iako odelo ne čini čoveka, u poslovnoj komunikaciji šaljemo bitne signale svojom garderobom.
Podaci pokazuju da većina ljudi druge posmatra u pozitivnijem svetlu ako vode računa o svom izgledu i imidžu. Ovaj fenomen stručnjaci nazivaju „halo-efekat“, a sastoji se u tome da ljudi na osnovu vizuelnih znakova i atraktivnog izgleda automatski pretpostavljaju i čitav niz drugih pozitivnih osobina, pa i efikasnost u poslu.
Atraktivni ljudi pokazali su se mnogo uspešnijim u poslu od svojih manje urednih kolega. Ovo naročito važi za određene poslove poput marketinga i rada sa strankama. Zaposleni takođe više veruju svojim kolegama koje imaju sopstveni modni stil, jer pretpostavljaju da su nezavisni i da nije lako uticati na njihovo mišljenje ili odluke. Takođe, osobe koje vode računa o svom izgledu osećaju se puno bolje u sopstvenoj koži i lakše prihvataju nove izazove u karijeri.
Istraživanja pokazuju i da fotografije uz radnu biografiju u velikoj meri utiču na poslodavce, pa i da će 20 odsto poslodavaca ponuditi veću platu onima koji su priložili svoju fotografiju nego onima koji su poslali CV bez nje.