Jasmina Ubiparip: Timski rad je od presudnog značaja za uspeh
Kada sam je pitala da li zna, da je sinonim za uspešnu urednicu u Srbiji, odgovorila mi je: “Hvala na komplimentu. Iskreno, ne razmišljam o tome na taj način.”
U tome i jeste njena draž – skromna, kreativna i poletna. Žena očiju boje glečera! Pomerila je granice, promenila način na koji posmatramo muziku, modu, umetnost i slavne ličnosti. Sve iz onog realnog, ali ružičastog aspekta. Osvojila je naša srca magazinom “Joy”, a sada u carstvu časopisa “Lepota&Zdravlje” postavlja standarde i predstavlja uzor. Za naš portal, iskreno i u svom stilu, govori Jasmina Ubiparip, zamenica glavne i odgovorne urednice najčitanijeg časopisa namenjenog pripadnicama lepšeg pola.
Da li znate da ste sinonim za uspešnu urednicu u Novom Sadu i širom Srbije?
– Hvala na komplimentu. Iskreno, ne razmišljam o tome na taj način. Ono što mi je važno jeste da magazin u čijem sam timu bude što kvalitetniji i zanimljiviji. Da on nešto znači u životima naših čitateljki. Da ih pokrene na pozitivnu akciju. Kao, na primer, kada ih podsetimo da je vreme za pregled dojki. Ili kada u njemu pročitaju životnu priču druge žene i shvate da nisu jedine koje imaju neki problem. I, naravno, da ih inspiriše, zabavi i relaksira, jer to je takođe veoma važna uloga “Lepote&Zdravlja” i nipošto je ne treba potcenjivati. Svima nam je potrebno vreme koje ćemo odvojiti samo za sebe, udubno se ušuškati i uživati u rečima i slikama. I maštati o boljem sutra. To je neprocenjivo.
Kako je počela vaša urednička priča?
– Zapravo, sasvim slučajno. Studirala sam srpski jezik i književnost i pripremala se za zanimanje nastavnika. Doduše pre toga sam na sadašnjoj TV Vojvodina prošla audiciju za novinara- pripravnika, ali sam se tamo kratko zadržala. Kamera jednostavno nije za mene. Dakle, kao apsolvent srpskog jezika i književnosti, u “Color Press Group” došla sam da bih odradila studijsku praksu. Mesec dana sam stažirala, kao lektor, a zatim i dobila stalan posao. Bilo je to u martu. Već krajem godine, sa kolegom Momirom Borockim uređivala sam magazin “Bravo”. Prvi broj prvog licencnog magazina u Srbiji. Možete li da zamislite koliko je to bilo uzbudljivo?! Od tada, ne mogu da zamislim sebe da radim neki drugi, a ne urednički posao. Nije da nisam pokušala, ali jednostavno, vizualizacija “zakaže”.
Kako uspevate da održite kvalitet magazina kakav je “Lepota&Zdravlje” i na koji način urednički tim dolazi do ideja? Šta vas inspiriše?
– Kvalitet magazina “Lepota&Zdravlje” upravo je u njegovom timu, na čelu sa našom glavnom urednicom Lidijom Ćulibrk. Timski rad je zaista najbitniji, i to nije fraza. Ono što čini magazin jeste redakcija, a najbitnija osobina dobrog urednika jeste da ume da prepozna kvalitetne saradnike i da ima sluha za njihove ideje. Da ume da odabere one teme koje su od opšteg značaja, tj. “dodiruju” živote mnogih ljudi, a da su ujedno sveže, nove, još neispričane. To ne možete da uradite ukoliko ste egocentrični, mislite da ste uvek vi u pravu, da sve najbolje znate i namećete svoju volju. Naprotiv, kada bolje razmislim, posao urednika i jeste sličan nastavničkom poslu – treba da pomognete saradnicima da razviju svoje ideje i da ih kanališete u pravcu koncepta magazina i ideje koju, kao urednik, želite da prenesete. To je jedino u čemu ne smete da budete popustljivi. Druga stvar koja je ključna za uspeh “Lepote&Zdravlja” jeste prilagodljivost na promene koje donose nove tehnologije. Odavno smo shvatili da magazini ne mogu da ostanu dvodimenzionalni, već da moraju da se razvijaju u različitim pravcima – kao portal, na društvenim mrežama, u vidu konferencija, sportskih, modnih i beauty događaja…
Ostatak intervjua možete pročitati OVDE.