Kako da izbegnete marketinške trikove?

by | maj 10, 2012

Prodavci se često koriste malim trikovima da bi vas privoleli da upravo u njihovoj prodavnici ili butiku kupite nešto što vam možda uopšte ne treba. Ako naučite da prepoznate ove trikove, odlazak u kupovinu više ne mora da se završi praznim novčanikom i kesama punim stvari koje niste planirali da kupite.

Evo nekoliko taktika koje prodavci često koriste.

Članak se nastavlja posle reklama

Ekskluzivnost – prodavci će često pokušati da vas namame tako što će naglasiti da je, na primer, određeni komad odeće unikat, ili „usput“ spomenuti da je isti taj komad odeće video na nekoj poznatoj osobi.

Uslužnost – često se prodavci postave kao da su veoma spremni da vam pomognu i trčkaraju oko vas dok vi razgledate. Ponekad se deđava da vas ponude sokom ili nečim sličnim, jer ljudi u takvim situacijama najčešće osećaju kao da moraju da „uzvrate uslugu“ prodavcu, kako se on ne bi uvredio.

Igre rečima – često se koriste u marketinškim akcijama. Ljudi najpre primete reči „Rasprodaja“ i „Besplatno“ u izlozima, pa će kupiti neki komad odeće koji im ne treba samo zato što će uz njih dobiti i, na primer, par čarapa.

Članak se nastavlja posle reklama

Asesoari – kada uđete u salon nameštaja, primetićete da su komadi nameštaja savršeno uklopljeni sa dodacima oko njih, poput sveća, slika, vaza sa cvećem… Sve to se radi da bi se stvorila iluzija da je taj komad nameštaja prelep. Ipak, možda se ispostavi da vam garnitura koja je izgledala sjajno u salonu nikako ne izgleda u vašem stanu. Slično se radi i u buticima: na lutkama komadi odeće izgledaju savršeno, ali pantalone koje su vam se svidele ne možete da uklopite ni sa jednom majicom ili parom cipela koje imate, zbog čega se često desi da kupac kupi čitavu kombinaciju sa lutke.

Limitiranost – često se pojedinim akcijama ili komadima odeće naglašava da se radi o“ limitiranoj seriji“ ili akciji koja traje “još samo danas“. To u kupcu stvara osećaj nervoze i često se desi da kupi proizvod koji mu ne treba jer misli da će na taj način uštedeti.

Članak se nastavlja posle reklama

Laskanje – neretko prodavci koriste ovu tehniku, kada žele da stvore osećaj da kupcu, na primer, savršeno stoji pojedini komad odeće iako je očigledno da nije tako. Čak i kada kupac ukaže na nedostatak, prodavci odgovarajuda će se to „skupiti tokom pranja“ ili da „možete da skratite kod krojača“. Potrudite se da izbegnite takvu vrstu manipulacije.

Tagovi: