Kako da predstavite sebe u najboljem svetlu: Top 3 PR saveta Jelene Đokić

by | februar 20, 2016

Jelena Đokić, vlasnica agencije za odnose sa javnošću “Arietta” punih 18 godina je u svetu medija, prvo kao radio voditelj, zatim kao novinar i urednik u najvećim medijskim kućama u Srbiji, a od 2009. u svetu odnosa sa javnošću gde sarađuje sa brojim uglednim klijentima.

Foto: Nikola Rudić

Foto: Nikola Rudić

Takođe, Jelena je autor je i voditelj youtube kanala za samorazvoj “Prepoznavanje” gde razgovara sa ljudima koji je inspirišu da se menja na bolje. Povodom 15 godina postojanja najtiražnijeg magazina u Srbiji Lepota i Zdravlje, koji se obeležava u aprilu ove godine, u hotelu Envoy u Beogradu, 21. februara 2016. od 11-15 časova, biće oragnizovana radionica #pratiznak na kome će gosti imati priliku da nauče kako da manifestuju svoje ciljeve, koju su kreirale International NLP Trainer i Coach Milica Nikolić Lava i Jelena Đokić, vlasnica agencije za odnose sa javnošću.

Članak se nastavlja posle reklama

U nastavku imate priliku da pročitate nekoliko Jeleninih jedinstvenih saveta:

Zahvaljujući seriji „Seks i Grad“ i liku Samante, koja je nesporno duhovita i prava lafica, zanimanje PR-a se najčešće doživljava sa predrasudama. Svi misle da su pijaruše, kako nas popularno zovu, devojke koje se samo provode, izlaze po najskupljim restoranima, piju nakvalitetnija pića i žive život u fulu.

Nesporno je da je ova serija bila dobra koliko i loša za čitavu evoluciju odnosa, pa i novih zanimanja, ali dobar PR menadžer daleko je od easy going lifestyle osobe. Ima tu puno fizičkog rada, pripreme, predviđanja različitih situacija, po metodi šta bi bilo kad bi bilo, kao i reagovanja u kriznim momentima. Takođe, kad se završi određeni događaj za PR menadžera se posao nastavlja, sve dok informacija ne ode u medije.

Članak se nastavlja posle reklama

U sprezi su naravno i fotograf i snimatelj, koji u kratkom roku trebaju da dostave video i foto materijal PR-u. Kad se setim koliko sam samo puta u poslednji čas, našminkana i u haljini prestižnih dizajnera prenosila stolice, zatezala mašne ili smirivala klijente koji su imali nenormalnu tremu. Ja nisam samo PR menadžer, ja sam i sestra i psiholog i osoba koja u kriznim situacijama ima mozak kome bi pozavideli mnogi, jer uvek ima rešenje. Ok, Blizanci su mi podznak, moj mozak retko kad spava. 😉

VEŽBA: Na popularnoj društvenoj mreži tviter imate 140 karaktera da se izrazite. Uzmite papir i olovku i dajem vam dva minuta. Opišite sebe. Pa da čujemo kako sebe prezentujete…

Članak se nastavlja posle reklama

Kako zapravo da napravite određeni efekat u medijima i sa medijima?

Po meni najvažnije je biti FER!, raditi korektno i imati ljudski pristup, jer lepa reč zaista i gvozdena vrata otvara. Jedan od klijena ta sa kojima sam nedavno sarađivala mi je na pitanje zašto si se odlučio baš za saradnju sa mnom, rekao: „Ti si u dobrim odnosima sa svim medijima.“

Članak se nastavlja posle reklama

Jesam, zato što sam i sama bila novinar i zato što poznajem procese rada iz njihovog ugla, ugla advertajzinga, tj. oglasnog odeljenja i ugla nekoga ko plasira javnosti često komercijalne sadržaje koji u poslednje vreme sve teže prolaze pod njegovom teškom kontrolom. No, to je više diskusija za neki drugi put, ali postavlja se pitanje: Ko tu kome treba?

Obrazujete se neprestano! Do kraja života. Učite od starijih, učite od mlađih. Ne budite sujetni na to što znate, jer uvek nešto novo možete da naučite. Ljudi kojima se predstavljate i sa kojima sarađujete ceniće vaša nova znanja.

Članak se nastavlja posle reklama

Ja redovno čitam novosti iz struke kojom se trenutno bavim, ali i isto tako puno razgovaram sa svojim kolegama iz drugih PR agencija i medijskih kuća, jer jedni bez drugih ne možemo.

Tržište se veoma brzo menja, gotovo na svakih šest meseci. Neprestano smo u džungli na asfaltu, a znate kakav je zakon džungle? Opstaju samo najsnalažljiviji, oni skloni promenama i isprobavanju novih taktika za preživaljavanje.

Budite fleksibilni
Ako jedna taktika ne radi, primenite drugu. Ako i ona ne funkioniše isprobajte treću. Pričajte sa ljudima, saslušajte njihova iskustva i podelite svoja. Može se dogoditi da će vam biti dovoljan samo jedan drugačiji pogled ili ugao posmatranja, da biste dobili novu dimenziju i ostvarili ono što vam je cilj – prezentacija na kakvoj bi nam svi čestitali!

Članak se nastavlja posle reklama

Tagovi: