Kako da sastavite mejl na koji ćete sigurno dobiti odgovor?

by | januar 9, 2016

Ukoliko ne želite da pišete uzaludne mailove, na koje niko ne odgovara, otkrivamo vam par trikova…

Foto: GuliverThinkstock

Foto: GuliverThinkstock

U zavisnosti od toga čime se bavite dnevno možete primiti između nekoliko i nekoliko stotina e-mail poruka. Ali, isto tako tokom dana verovatno pošaljete velik broj poruka. Na neke od tih e-mailova dobićete odgovor odmah, ali neke će ostati nepročitane.

U čemu je problem?

Proteklih nekoliko godina razvila se, možemo slobodno reći, prava nauka oko pisanja pravog naslova e-maila koji će vam povećati šanse da neko otvori tu poruku i odgovori vam na nju.

Članak se nastavlja posle reklama

Iako postoje različiti pristupi, u zavisnosti od toga da li šaljete e-mail poznatom ili nepoznatom primaocu, svi se slažu u jednom – kako biste osigurali da vam e-mail otvore naslov vam mora biti kreativan, provokativan kako bi privukao pažnju i, naravno, informativan.

Kad god pišete naslov e-maila, pogotovo nudite li nekome svoje proizvode ili usluge, morali biste na umu imati ovih 5 pravila…

1. Radoznalost

Članak se nastavlja posle reklama

Morate probuditi radoznalost kod primaoca i osećaj da će propustiti nešto ako ne kliknu na vašu e-mail poruku. Postavite im neko pitanje koje će ih zainteresovati.

Primeri:

Članak se nastavlja posle reklama

# Da li ste već kupili božićne poklone?

# Poreske olakšice – na šta imate pravo?

# Potrebna vam je pomoć? Mi smo tu za vas!

2. Hitnost

Ukoliko želite da dobijete odgovor na svoj e-mail onda je potrebni da u primaocu probudite osećaj hitnosti, želju da vam odmah odgovore.

Članak se nastavlja posle reklama

Primeri:

# Ostalo je još nedelju dana do…

# Iskoristite priliku – još samo 10 dana

# Reagujte odmah i…

3. Relevantnost

Članak se nastavlja posle reklama

Razmislite o tome kome šaljete e-mail i koliko je ono što nudite relevantno za tu osobu ili kompaniju. Ako dobro odaberete primaoce, veće su vam šanse da će neko iz te kompanije otvoriti i odgovoriti na tu poruku.

Primeri:

# Najbolja mesta za poslovni ručak u Beogradu

# Toneri za vaš štampač – nemojte ostati bez mastila

# Pokrenite vaš biznis

Članak se nastavlja posle reklama

# Organizujte božićni prijem na vreme

4. Vrednost

Informacija koju šaljete u e-mail poruci uvek mora nositi neku dodanu vrednost za primaoca, ali i garantovati da će dobiti upravo ono što mu treba. A naslov je najbolje mesto da to istaknete.

Primeri:

# 3 saveta za bolje poslovanje

Članak se nastavlja posle reklama

# Uštedite 25% na poslovnim putovanjima

# Novim pristupom do novih klijenata

# Dobar partner – bolji rezultati

5. Emotivnost

Verovali ili ne, ali ukoliko ubacite i malo emocija u naslov e-maila, veća je verovatnoća da će primaoc otvoriti vašu poruku i odgovoriti na nju.

Članak se nastavlja posle reklama

Primeri:

# Svi propadaju – vi budite uspešni

# Marketing vam je loš – vreme je za promenu

# Rešite se prošlosti i zakoračite u 21. vek

# 10 minuta deli vas od uspeha

Još nekoliko korisnih saveta pogledajte na sledećoj strani…

Foto: GuliverThinkstock

Foto: GuliverThinkstock

Vodite računa da vam naslov e-mail poruke ne bude dugačak. Prema nekim istraživanjima, poruke čiji je naslov imao između 28 i 39 karaktera najčešće se otvaraju. To znači da ćete morati biti kreativni i sažeti.

Takođe, pokušajte sa „marketinškim trikovima“ poput ostavljanja praznog naslova. Prema nekim istraživanjima, e-mail poruke bez naslova otvaraju se nešto češće nego one s „lošim“ naslovom. Ali, vodite računa da takav „trik“ ne koristite često i kod istog primaoca, a i neki e-mail filteri podešeni su da takve poruke automatski šalju u „smeće“.

Ukoliko prodajete neki proizvod, pokušajte da u naslov e-maila ubaciti i broj. Marketinški stručnjaci kažu da se broj ističe među rečima i tako privlači pažnju primaoca. Naravno, nemojte ubacivati nasumične brojeve već povežite ono o čemu pišete u naslovu sa sadržajem poruke.

Ponekad je dovoljna i samo jedna reč. Naime, tokom svoje predizborne kampanje, američki predsednik Baraka Obama potencijalnim donatorima i biračima obratio se e-mailom u čijem je naslovu stajala samo jedna reč – „Ej (Hey)“. Poruka je privukla pažnju ne samo primaoca, već i marketinških stručnjaka koji su ostali iznenađeni činjenicom da samo jedna reč može promeniti celu kampanju. Takav, neočekivani naslov može privući pažnju primaoca i podstaći njihovu radoznalost da saznaju što se skrivati iza te jedne reči. Ali, budite oprezni. Loše odabrana reč može izazvati potpuno suprotnu reakciju i rezultirati brisanjem vašeg e-maila bez otvaranja.

Sad kad ste pročitali ove savete, spremni ste za pisanje dobrog, upečatljivog, informativnog e-mail naslova koji će podstaći primaoca da vam odgovori. Ako ne uspete iz prve, nemojte se obeshrabriti. I najbolji marketinški stručnjaci isprobavaju različite verzije naslova pre nego što dobiju rezultat kojim su zadovoljni.

Zato, eksperimentišite i otkrijte koja formula najbolje funkcioniše za vas.

Tagovi: