Ko vas najbolje poznaje? Verovali ili ne, Fejsbuk!

by | oktobar 26, 2015

Svaki put kada se ulogujete na svoj Facebook nalog, svaki put kada kliknete na News Feed, svaki put kada lajkujete neku fotografiju, pošaljete Messenger-om poruku, dodajete delić u galaksiju podataka koje društvena mreža već ima o vama.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

Facebook verovatno ima najširi, najdublji i najsveobuhvatniji skup podataka ljudskih informacija, interesa i aktivnosti koje su ikad prikupljene. Google najverovatnije ima više sirovih informacija, koje prikuplja sa Android-a i Search servisa, ali su te informacije uglavnom manje lične. Facebook vas gotovo sigurno najbolje poznaje, prenosi Tech Crunch.

Mogu da iskoriste informacije za oglašavanje, što je sporno, ali ono mnogo gore je, što je to zapravo dosadno.

Ono što je donekle zanimljivo jeste mogućnost predviđanja vaših reakcija na novu situaciju. Facebook bi mogao da nacrta izvanredno preciznu pointilističku sliku vas sa svim podacima koje ste dali u vidu piksela.

Članak se nastavlja posle reklama

To je poprilično apstraktno. Evo nekoliko konkretnih primera. Zamislite da Facebook može da pogodi sa velikom preciznošću, oslanjajući se na način na koji koristite sajt i aplikaciju, na linkove, na postove i druge aplikacije koje koristite, na stvari koje lajkujete, da li ste vredni ili pak zabušavate, da li ste pogodni za izdavanje kredita ili ne.

Možda zvuči previše futuristički, ali zapravo nije baš tako. Vaš telefon može da pogodi kada ste u depresiji. Algoritmi se već koriste za ocenjivanje karaktera. Može da odredi i da li je vaša veza u problemu.

Kao što več znate, ove nedelje Facebook je omogućio pretragu postova na svom sajtu, što će još više povećati bazu podataka koja je već dostupna.

Članak se nastavlja posle reklama

Postavlja se pitanje da li će, koliko i kada Facebook koristiti ove podatke. Na kraju krajeva, ako i kada ljudi otkriju da nenamerno otkrivaju stvari koje žele da ostanu privatne, možda odluče da se povuku sa Facebook-a.

Sa druge strane, umesto da jasno kažu šta znaju o nama, oni jednostavno mogu na nepoznat način da iskoriste informacije koje imaju kako bi povećali svoj domet i profit.

Članak se nastavlja posle reklama

Šta ako Facebook neuronska mreža predvidi, na osnovu vašeg ponašanja, da želite da izvršite samoubistvo? Da možda hoćete da ubijete nekog drugog? Šta ako bude 90 procenata u pravu? Šta ako pogreši u proceni?

Nema odgovora na ova pitanja, još uvek.

Tagovi: