Kontrolišite svoju karijeru

by | decembar 24, 2013

Možda vam se nekada čini da vam karijeru kontroliše nadređeni ili trenutno stanje na tržištu, ali sasvim je tačno da ste vi jedini odgovorni. Upravljanje karijerom je posao koji zahteva strateško razmišljanje i dobro isplanirane korake, ali se na kraju i te kako isplati. Ovo su tri ključna koraka koja treba da preduzmete.

karijera

Konačno preuzmite kontrolu

Ako se često čujete kako potvrđujete šefu i bez razmišljanja radite apsolutno sve što vam kaže, vreme je da promenite taj stav. Mnoge karijere su upravo nastale na principu: “Da šefe”, ali te karijere su u večitoj stagnaciji.

Umesto da uvek odgovarate potvrdno, zapitajte se kakvo radno mesto želite posle ovog. Vi imate potpunu moć nad ovom vizijom. Sada kada imate koncept, pretražite poslove koji odgovaraju vašoj viziji. Ne obraćajte pažnju na lokaciju jer ne aplicirate za posao nego samo istražujete tržište.

Članak se nastavlja posle reklama

Nakon deset pogledanih poslova koji su vam se svideli i njihovih opisa, izdvojte zajedničke osobine i veštine koje se od vas zahtevaju za ta radna mesta. Sada napravite svoju to-do listu i smernice za ostvarivanje zadatog cilja.

Izgradite ime na sadašnjem radnom mestu

Sadašnji posao je mesto na kojem gradite svoju reputaciju, činite da ljudi rado sarađuju sa vama i traže vaše stručno mišljenje. Iako možda radite stvari koje vam nisu u opisu radnog mesta, iz ovoga možete izvući mnogo koristi. Razmislite koji dodatni posao vam je do sada bio najzanimljiviji.

Članak se nastavlja posle reklama

Šta biste još želeli da naučite i na šta vam nije problem da izdvojite vreme? Novi trendovi za koje znate da će zahvatiti i vašu firmu su uvek odličan izbor. Dakle, ukoliko svoj sadašnji posao radite dobro, vreme je da postanete ekspert i u nekim drugim oblastima. Ovako ćete se značajno istaći i postati blago firme, a samim tim napraviti nekoliko koraka napred na planu karijere.

Založite se za firmu u kojoj radite

Članak se nastavlja posle reklama

Ako vidite da se kompanija u kojoj radite muči sa budžetom, kupcima ili nekim drugim problemom, razmislite o načinima da popravite stanje. Možda vam sine ideja ili vidite priliku na tržištu u kojoj vaša firma može da briljira. Ne ustručavajte se da volontirate i prekomerno radite u kritičnim periodima poslovanja jer je ovo znak pravog liderstva. Razlog zbog kojeg se ljudi retko zalažu za kompanije u kojima rade u kriznim vremenima je strah, ali vi se ne plašite. Ovim iskorakom ustvari kontrolišete svoju karijeru tako što gradite reputaciju i činite da vas drugi više poštuju.

Autor: Life Content

Tagovi: