Ove navike vas verovatno usporavaju i čine manje efikasnim
Kada je reč o obavezama koje imamo na poslu, neretko ih je teško sve ispuniti u jednom danu. Iako smo ponekad zaista previše zatrpani zadacima koje treba obaviti, često je slučaj da nas neke naše osobine sprečavaju da budemo efikasniji i efektivniji. Ovo su neke od navika koje vas verovatno usporavaju tokom dana i zbog kojih vam se obaveze gomilaju.
Spisak obaveza pišete ujutru
Mada nam je to često mrsko, spisak dnevnih obaveza trebalo bi sastaviti veče pre. U tom slučaju ujutru ne gubimo energiju na pisanje ovakve liste, već odmah možemo da se „bacimo“ na posao. Osim toga, psiholozi tvrde da ova navika smanjuje anksioznost i umiruje nas.
Koje vas još navike usporavaju tokom dana pročitajte na sledećim stranama…
Zapisujete previše stavki
Prema rezultatima istraživanja, samo 11% ljudi zapravo ispuni sve zapisane obaveze. Procenat je mali jer većina ljudi zapisuje previše stvari, što ih često obeshrabruje i čini manje efikasnim i uspešnim. Preporuka stručnjaka je da svakog dana zapišemo tri najvažnija zadatka koja treba da ispunimo.
Nemate prioritete
Prvi i najvažniji zadatak od tri zapisana trebalo bi da rešite odmah po dolasku na posao, pre otvaranja mejlova. Naime, jedno istraživanje potvrdilo je da na mejlove trošimo gotovo dva i po sata dnevno.
Nedovoljno ste precizni
Ukoliko vaši ciljevi nisu jasno definisani i nedovoljno su smisleni, takvi će biti i vaši rezultati. Na primer, ukoliko na spisak napišete samo „prodavnica“, a ne i šta treba da kupite u njoj, lako ćete odlučiti da to obavite kasnije i, na kraju, i zaboraviti da vam je to bila jedna od dnevnih obaveza.
Lako vas je ometati
Rezultati istraživanja koje je sproveo internet servis LinkedIn pokazali su da čak 89% ljudi ne uspeva da ispuni svoje dnevne obaveze zbog ometanja. Naravno, neke smetnje možemo da izbegnemo, poput svesne odluke da ne odlazimo na društvene mreže, ali to nije uvek slučaj. Upravo zato, svakog dana treba izdvojiti bar pola sata za neplanirane stvari. Na taj način ćete nivo stresa držati pod kontrolom, a opet imati dovoljno vremena da završite sve što ste isplanirali.