Podrška iz celog sveta: Ovi momci iz Srbije menjaju svet!
Ono što bi mnogi u Srbiji možda želeli da urade ili pričaju da bi želeli, a nemaju hrabrosti, Marko Romčević i Dušan Adamović su učinili. Napustili su posao u Advertisingu da bi šest meseci radili potpuno besplatno i razvijali kampanje o važnim društvenim temama i tako menjali svet. I menjaju ga!
Pogledali ste spot grupe S.A.R.S. za pesmu „Praktična žena“? Iza ideje o jakoj ženi koja se suprotstavlja mužu nasilniku stoje dva momka iz Srbije, Marko i Dušan, koji su pokrenuli kampanju #CrazyEnoughToChangeTheWorld, a bave se upravo temama koje su veliki društveni problem, s tim što ih obrađuju na, možda, i neočekivan način. Onako kako ih do sada, čini se, niko nije obrađivao.
„Teme koje smo do sad obradili su nasilje nad ženama, pedofilija, rak dojke, rasizam… Ove teme pokušavamo da obrađujemo na neki drugi način, tako da, recimo, spot protiv nasilja nad ženama ne prikazuje uplakanu ženu svu jadnu i poniženu u modricama, već ženama nudi kratak kurs samoodbrane protiv nasilnika“, priča Marko i dodaje:
„Sve što radimo – razvijamo sami. Od smišljanja ideje, snimanja, montiranja, negde i glumljenja – i sve finansiramo samostalno. Ipak, imamo veliko razumevanje i podršku naših prijatelja iz sveta produkcije koji nam izlaze u susret kroz opremu i ljude, i bez njih neke od ovih stvari ne bi bile moguće“.
Kada naprave spot oni ga stavljaju na svoj sajt odakle svi zainteresovani pojedinci i društveno odgovorne organizacije mogu da ga preuzmu i koriste potpuno besplatno!
„Naše spotove su već koristili regionalni muzičari kao što je S.A.R.S., razni mladi bendovi i didžejevi, organizacije iz SAD… Danas će jedan muzičar iz SAD da ima veliki „VEVO release“ na Jutjubu. Svako dobronameran, bez obzira gde živi i radi, može da poseti naš sajt, skine video, doda svoje ime ili poruku – i time dobija svoj spot kojim ukazuje na društveni problem i dalje širi svest“, objašnjava Marko.
Ukoliko ste po društvenim mrežama videli fotografije ljudi koji su prstima napravili znak srca, a pored stavli haštag #GiveAHeart ili su možda nacrtali srce i ispisali ovaj haštag, znajte da i iza ove kampanje stoje ova dva momka. I podržite ih, jer je reč o kampanji za podizanje svesti o doniranju organa.
„Na socijalnim medijima smo pokrenuli akciju gde ljudi postavljaju svoje fotografije oblika srca na grudima uz haštag #GiveAHeart i onda pozovu tri svoja prijatelja, one do kojih im je stalo, da i oni urade isto. Inače, kada se dva puta tapne ekran na Instagramu, na fotografiji se pojavi srce (kao Like), pa otuda ime akcije #GiveAHeart“, kaže Marko.
Do sada su ovu akciju podržale mnoge poznate ličnosti širom sveta poput Viktorijinog anđela Sare Sampajo, NBA košarkaša Bobana Marjanovića, izraelskog režisera i scenariste Ariela Vromena, manekenke Sofije Milošević, muzičara Neleta Karajlića…
„Želja nam je da se ova akcija još više proširi kod nas, jer u Srbiji trenutno 600.000 ljudi čeka na transplantaciju organa i tu prilično zaostajemo za vodećim zemljama. U pitanju je jedna jednostavna akcija koja ne zahteva preveliki napor bilo koga. Voleli bismo da još više domaćih glumaca, muzičara, sportista, novinara i drugih uzme učešće i da tako svi zajedno podignemo svest o ovoj temi u Srbiji“.
Zato neka vam ne bude teško, uključite se u akciju!