Ponekad vam „ne“ može spasiti karijeru
Iako je većina ljudi učena da kada nešto ne želi ili ne može, izokola pristojno odbija govoreći „da, ali…“ odlučno „ne“ ponekad može učiniti mnogo više za vašu karijeru.
Komunikolozi tvrde da je jasnoća osnova dobrog komuniciranja, a rečenica koju započnete sa „da, ali…“ nije jasna ni jednoznačna, a pri tom ostavlja i utisak nesigurnosti i neodlučnosti, naročito u poslovnoj komunikaciji. Sa druge strane, mudrim i pristojnim odbijanjem, stavićete kolegi ili nadređenom do znanja da iako ste savesni i profesionalni, umete i da se zauzmete za sebe. Dobro argumentovano odbijanje može vam obezbediti i napredak u karijeri. Nemojte se izvinjavati i smišljati izgovore kada nešto odbijate, već umesto toga ponudite konkretno i konstruktivno rešenje ili upozorite na prepreke.
Osmeh i blag ton su presudni za svaku dobru komunikaciju. Kad procenite da nešto ne bi bilo dobro za vas, odbijte to istim tonom kakvim biste i prihvatili. Ljubazan odgovor neće izazvati burnu reakciju, naročito ako se vašem sagovorniku dopadne rešenje koje vi ponudite, a dobar i uspešan poslodavac umeće da ceni zaposlene koji imaju stav i razmišljaju sopstvenom glavom.