Prestanite da odugovlačite: Ispunite svoje obaveze na vreme
Radite sve osim onoga što bi trebalo, najkreativniji ste kada je nalaženje izgovora u pitanju, a posao počinjete i završavate u pet do dvanaest. Ako ste se pronašli u ovoj rečenici, vreme je da prestanete sa odlaganjem i odugovlačenjem i konačno postanete proaktivni.
Usvojte ove proverene i jednostavne navike:
Napravite listu
Navika koja se pokazala veoma efikasnom i prva stvar koju stručnjaci za organizaciju preporučuju je detaljno ispisivanje stvari koje treba da uradite. Neka ovo ne bude jedna dugačka lista sa nabacanim obavezama koja će stvoriti još veću konfuziju. Odvojite stvari koje treba da uradite na poslu i one koje se tiču domaćinstva i porodice. Takođe, efikasno je praviti sedmične liste gde ste odredili šta koji dan radite. Uvek ostavite dodatni prostor za obaveze koje neplanirano iskrsnu kako biste imali vremena da se i njima pozabavite.
Odredite prioritete
Kada ste odredili šta treba da uradite ove sedmice, vreme je da odredite šta su vam prioriteti. Ovo je veoma važan korak koji, ako ga dobro odradite, može da vam uštedi vreme, živce i novac. Fokusirajte se na glavne ciljeve i prvo njih rešavajte. Najteži zadatak za sobom uvek nosi niz sitnih obaveza pa kada njega prvo rešite, ubili ste više muva jednim udarcem!
U knjizi o organizaciji „Pojedi tu žabu“ autor Brajan Trejsi kaže da dan treba započeti najtežim poslom odnosno onim koji ima najviše uticaja na vaš život i posao. Dakle, ne bavite se punoglavcima nego pojedite tu žabu!
Odvojte vreme za stvari koje se ne tiču posla
Internet i socijalne mreže nas često odvraćaju od obaveza i doslovno nam kradu vreme. Kako se ovo ne bi desilo, odvojite posebno vreme za Tviter, Fejsbuk, gledanje smešnih klipova. To može da bude više puta po 15 minuta u toku dana ili kako god vam više odgovara. Važno je da se pridržavate plana i ne izlazite iz okvira. Bićete produktivniji ali i dalje prisutni u digitalnom svetu.
Postavite rokove
Kada započinjete novi projekat obavezno sebi postavite rok do kojeg treba da ga završite! Postavljajte realne rokove kako se ne biste demoralisali ako nešto niste stigli da uradite na vreme. Stručnjaci savetuju da se uvek fokusirate na aktivnost, a ne na krajnji rezultat jer se može desiti da rezultati vašeg rada kasne, a da na to nemate uticaj. Ukoliko se ovo desi, važno je da ostanete disciplinovani i nastavite sa akcijom.
Nagradite se
Kada završite poslove i ispunite celu to-do listu nagradite se jer to zaista jeste i zaslužili. Budite kreativni pa se recimo, častite omiljenim dezertom nakon što precrtate tri stvari s liste. Osim što će vas dodatno motivisati, na ovaj način ćete više ceniti svoj rad i graditi samopoštovanje.
Autor: Life Content