Intervju sa Vladimirom Ostojićem: Uvek onlajn
U bašti jednog beogradskog restorana razgovarali smo s direktorom prodaje za Adriatik regiju kompanije Motorola Vladimirom Ostojićem. Priznajemo, očekivali smo pomalo uštogljenog direktora u odelu i sa kravatom – jer smo dogovorili intervju usred radnog vremena, a upoznali smo šarmantnog mladog čoveka neopterećenog formalnostima. Doduše, Vladimir je i vrlo ozbiljan, dosledan i ne pristaje na kompromise kad je to u poslu neophodno, on ponosno i nadahnuto govori o svemu novom što kompanija za koju radi upravo priprema, ali je srdačan i vrlo opušten, kad priča o stvarima koje nemaju veze s poslom.
Sa velikim uzbuđenjem nas je na samom početku upoznao s trenutnim novitetima kompanije Motorola, tačnije sa g6 serijom telefona, koji će se od 28. maja naći u prodaji. ”Kad smo je kreirali, vodili smo se trenutnim trendovima. Kad kažem trendovima, tu mislim na način života ljudi, koji postaje sve skuplji. Samim tim i tehnologija je sve skuplja, iako je, naravno, i sve bolja. Sve to dovelo je do toga da u ovom momentu telefoni koji važe za najbolje koštaju mnogo, pogotovo kod nas. Zato smo mi sa g6 serijom pokušali da tu novu tehnologiju, koja podrazumeva, na primer, sjajne kamere i savršen dizajn, približimo što većem broju korisnika, da je učinimo dostupnom većini, te ona donosi neke premijum odlike funkcija a pristupačnog je cenovnog ranga.
Da li je bilo jednostavno sve to uskladiti?
Ništa danas nije jednostavno, pa ni to. Ali mnogo nam je olakšalo celu stvar to što je naša centrala, sa kompletnim dizajnerskim timom, u Čikagu, gde je manje-više centar svetske tehnologije. Pokušali smo da ta njihova znanja iskoristimo. Naravno, Motorola ima zavidnu istoriju, tako da je i to umnogome olakšalo stvar.
Primetan je pomak i u dizajnu, koji je pogotovo nama ženama, jedna od vrlo bitnih stavki prilikom izbora telefona…
Ono što odlikuje telefone iz ove serije jeste staklo, koje je prirodniji materijal od, recimo, aluminijuma, osim toga je 3D – tako da daje zanimljiv efekat iz kojeg god ugla da gledate, a ima i zaobljene ivice. Što se tiče boja, izašli smo iz šablona crne i bele, i u novoj seriji predstavili indigo-plavi, šampanjzlatni i model boje neba, koja prelazi u sivkastu (nimbus blue). Zanimljive su boje. Hteli smo da se razlikujemo od drugih, da ponudimo nešto moderno i interesantno.
Kakvo je vaše iskustvo s kupcima? Ima li razlike u načinu na koji telefone biraju žene i muškarci? Šta ko traži od telefona?
Razlika u potrebama poprilično se izgubila i to je jedan od razloga zašto su boje koje sam malo pre pomenuo univerzalne. Žene možda malo više gledaju dizajn, važno im je i kakva je kamera. Ali trudili smo se da u svakom uređaju, bilo da ga kupuje žena ili muškarac, može da se pronađe baš sve ono što je potrebno svima.
Kad vi birate telefon za sebe, na šta obraćate pažnju?
Pre svega, očekujem da telefon dobro izgleda, da bude kvalitetan, da ne košta previše (mada je to diskutabilna stvar šta je kome mnogo) i da zadovoljava sve moje potrebe u svakodnevnom životu – kamera mi je, verovatno, među najbitnijim stavkama.
Dok drugi budu uživali, vi ćete celo leto provesti u planiranju i organizaciji promocija Motorole. Šta nam to sve spremate?
Pošto je leto većini ljudi najopušteniji deo godine, potrudićemo se da tu činjenicu iskoristimo i dođemo do što većeg broja korisnika, da svako vidi šta mi to nudimo. Bićemo prisutni svuda gde se ljudi okupljaju kad je vreme lepo – na jezerima, javnim bazenima, u restoranima, parkovima… Kroz druženje s njima namera nam je da im približimo Motorolu. Brend postoji od 1973. Pre dvadesetak godina bio je vrlo popularan kod nas, a mi smo pre otprilike dve i po godine napravili veliki povratak na sva tržišta i sad želimo da pokažemo da je Motorola opet tu, ista kao što je bila – čak sada i kvalitetnija.
Motorola je uradila zanimljivo istraživanje koje je potvrdilo ono što svakako svi mi znamo, ali se plašimo da izgovorimo naglas – da nam je potrebna mnogo umerenija upotreba korišćenja mobilnih telefona, koji su, priznaćete, okupirali naše živote. O kakvom je tačno istraživanju reč?
To je trenutno vrlo aktuelna tema – koliko su telefoni zapravo zastupljeni u našim životima, kako se stvorila ta zavisnost od toga da smo uvek onlajn i, naravno, kako svesti upotrebu
telefona na razumnu meru. Motorola oseća da ima kredibilitet da priča o tome, s obzirom na to da je reč o kompaniji koja je izmislila mobilni telefon. U današnjem svetu korišćenje mobilnih telefona otišlo je u pogrešnom smeru, predaleko od njegove bazične namene. Upravo zato smo napravili globalno istraživanje „Phone-Life Balance“ sa profesorima sa Harvarda, koje je trajalo nekoliko meseci, a koje je donelo frapantne rezultate, pokazavši da su ljudi u zaista ogromnoj meri zavisni od mobilnog telefona.
Da li i kako vi uspevate da uspostavite taj preko potrebni balans?
Jako teško. Pokušavam da, u momentima kad ne radim, okrenem telefon ekranom nadole, kako mi informacije koje dobijam u vidu notifikacija, bilo poslovne ili privatne prirode, ne bi skretale pažnju sa teme o kojoj pričam sa porodicom, bliskim ljudima… Otkad smo uradili to istraživanje, zaista se trudim da uspostavim taj balans, jer su mi ti podaci sve vreme u glavi. Pronalaženje rešenja posmatram slično kao mršavljenje – nije lako, ali je moguće. Treba se odreći nekih stvari i to je to – s vremenom se čovek navikne.
Možete li sebe zamisliti kako iz kuće izlazite bez mobilnog telefona, jeste li tako nešto već isprobali?
Postoje trenuci kad to radim, to je uglavnom kad idem na rekreaciju. Tad mi telefon stvarno nije potreban. Kad ste pomenuli rekreaciju, koji vid fizičke aktivnosti upražnjavate? Od pre četiri-pet godina, otkad je moj sin počeo da trenira tenis, i ja sam mu se priključio. To je dvostruko korisno za mene, jer ne samo što se bavim sportom već i provodim kvalitetno vreme sa sinom.
Kad ste pomenuli rekreaciju, koji vid fizičke aktivnosti upražnjavate?
Od pre četiri-pet godina, otkad je moj sin počeo da trenira tenis, i ja sam mu se priključio. To je dvostruko korisno za mene, jer ne samo što se bavim sportom već i provodim kvalitetno vreme sa sinom.
U čemu još volite da uživate… koja su vam omiljena mesta u Beogradu?
Ima ih dosta. Rodom sam iz Gornjeg Milanovca, ali u Beogradu sam sad već duže nego što sam bio u svom rodnom mestu. Došao sam sa osamnaest na studije, tako da bih se usudio reći da osećam ovaj grad svojim. Ako treba da izdvojim nešto, onda su to njegove reke – volim da provodim vreme pored njih, sa porodicom, društvom, ili kolegama, uz dobro piće i hranu.
Koliko vam ostaje vremena za takvu vrstu uživanja, s obzirom na to da radite vrlo odgovoran posao?
Ne mnogo, ali kao što se trudim da balansiram između ”korišćenja i nekorišćenja” mobilnog telefona, tako se trudim i da nađem dovoljno vremena za sebe, porodicu i prijatelje. Posao neće pobeći. Sve se može uvežbati pa i to da postignete dobru ravnotežu između posla i privatnog života.
Razgovarala: Maja Šarić
Foto: Dragan Mujan