Dva umetnika i jedna Viktorija
Mladu devetnaestogodišnju Čehinju Viktoriju slikar Milivoj Uzelac je doveo sa sobom u Zagreb iz Praga 1919. godine. Uzelac, Gecan i Viktorija bili su bliski prijatelji, i mada zaljubljena u Uzelca kome je često pozirala, zgodna mlada devojka bila je model i Vilku Gecanu. Njen lik ćemo prepoznati na najvažnijim Uzelčevim slikama, kao što su Žena sa šeširom, Ljubavni par, Venera iz predgrađa, a slika U ateljeu boema (1920) prikazuje nju u društvu Uzelca i Gecana.
Ovo delo na maestralan način zaključuje prisutnost Miroslava Kraljevića u generaciji umetnika koja je u njemu imala glavnog uzora, najviše u asimilaciji uticaja velikog Kraljevićevog pretka Eduara Manea na kojima se utemeljila rana hrvatska moderna. Dok je na Uzelčevoj slici predstavljen Viktorijin akt rafiniranog erotskog naboja, Gecanova Viktorija dobija potpuno drugačiju ekspresivnost postajući simbol urbanog noćnog života. Gecan je o Viktoriji pisao da je bila odličan model, da je „mogla satima nepomično stajati u jednoj pozi bez ikakva odmora“.
Izložba „Miroslav Kraljević i sledbenici“ u Spomen-zbirci Pavla Beljanskog predstavlja vrhunska dela hrvatskog slikarstva prve polovine 20. veka iz Moderne galerije u Zagrebu, od 3. decembra 2015. do 21. februara 2016. godine. Autor izložbe je dr Zvonko Maković, a kustosi izložbe su Milica Orlović Čobanov i Jasmina Jakšić Subić.