
Srbija će imati svog predstavnika u zvaničnoj selekciji ovogodišnjeg Kanskog filmskog festivala

Srbija će imati svog predstavnika u zvaničnoj selekciji ovogodišnjeg Kanskog filmskog festivala. Miloš Đukelić i Red produkcija su koproducenti novog filma Kirila Serebrenikova Nestanak Jozefa Mengelea, koji je upravo izabran za prestižnu glavnu selekciju Kanskog filmskog festivala. Nakon Kusturice, samo smo povremeno imali predstavnike u manje značajnim programima festivala.
“Vrlo sam srećan zbog ove vesti. Nije da nisam očekivao da ćemo biti u glavnom programu Kana i da nam je to bio plan od početka ali to nikada i ni za koga nije garantovano. Ovo je rezultat ne samo višegodišnjeg rada na ovom projektu već i šire saradnje sa Kirilom. Od pozorišta do filmova. On je verovatno jedan od trenutno najvećih evropskih filmskih i pozorišnih reditelja i ponosan sam što sam jedan od producenata. Mislim da je to velika stvar ne samo za mene i naš deo tima, nego i za našu kinematografiju. Nama jeste mesto u glavnom programu Kana ne samo zbog tradicije nego i zato što smo mi i dalje talentovana i bitna filmska nacija. Neprocenjivo je iskustvo biti pored Kirila uz monitor na snimanju i aktivno učestvovati u kreativnom procesu takvog jedinstvenog autora, naročito na jedinstvenim lokacijama poput Urigvaja i Letonije gde smo proveli nekoliko meseci tokom snimanja.”, kaže u razgovoru sa nama Miloš Đukelić, reditelj i producent.
Film Nestanak Jozefa Mengelea u zvaničnoj selekciji Kanskog festivala
Film je zasnovan na nagrađivanoj istoimenoj knjizi Olivijea Geza. Priča prati ozloglašenog doktora Mengelea tokom godina koje je proveo u bekstvu, od Paragvaja pa sve do brazilskih šuma. Film istražuje njegovu potragu za slobodom, stalnu paranoju i skrivene motive, sve do njegove misteriozne smrti 1979. godine na plaži u Brazilu. Film kombinuje elemente trilera i psihološke drame, stvarajući napetu atmosferu koja istražuje duboku unutrašnju dilemu i moralnu ambigvnost glavnog junaka. Vizuelno, film koristi tamnu i kontrastnu paletu boja kako bi pojačao osećaj klaustrofobije i izolacije kroz koje Mengele prolazi.
Kiril Serebrenikov je poznat kao oštar kritičar cenzure u umetnosti koja se javlja u Rusiji. Nakon filma Limonov, balada Serebrenikov se ne libi da se opet uhvati u koštac sa temama koje su osetljive ali i nekako dolaze u pravom trenutku. I ne nude banalne i jednostavne odgovore.
Kanski filmski festival se održava ove godine od 13. do 24. maja.