Koliko košta dobijanje Oskara?
Poznate su priče o glumici koja je platila oglase u kojima je zamolila glasače za Oskara da razmisle o njenoj ulozi, kao i ona kad je jednom producentu zabranjeno prisustvovanje dodeli jer je provodio kampanju protiv suparničkog filma.
To su samo dva primera koji pokazuju kako neki žele uticati na grupu glasača, tačnije na 6000 članova žirija koji odlučuje o dobitnicima ove prestižne nagrade.
Procenjuje se da Holivud na oskarovske kampanje troši od 100 do 500 miliona dolara svake godine, iako o tome niko ne želi javno da govori.
No producent i bloger Stiven Falouz je došao do anonimnih podataka prema kojima kampanja za uspešan najbolji film košta oko 10 miliona, s tim da se najviše troši na oglašavanje, medije, talente i publiciste.
U sezoni Oskara, studiji agresivno plaćaju oglase kojima podsećaju glasače na svoje zvezde i filmske zasluge.
Prema nekim procenama, u ovo doba godine, oglas na naslovnoj strani poznatog časopisa Holivud Riporter košta do 72.000 dolara, a sličnu cenu drži i Varajeti.
2011. godine, glumica Melisa Lio, frustrirana činjenicom da se nije pojavljivala u vodećim medijima, sama je platila svoje oglase kako bi promovisala ulogu u filmu „Bokser“. Iako su mnogi s gnušanjem gledali na takvu samopromociju, na kraju je odnela kući nagradu za najbolju sporednu glumicu.
Doduše, još je mračnija strana posla to da je odabrana grupa savetnika plaćena da određene filmove „ubaci u glave“ članova Akademije. Oni dobijaju između 10.000 i 20.000 dolara po filmu, ali mogu dobiti i dvostruko ili trostruko više ako njihov klijent bude nominovan ili čak osvoji statuu.
Članovi Akademije se pozivaju da prisustvuju projekcijama u Los Anđelesu, Njujorku ili Londonu, pa često onde dolaze i same zvezde.
„To su visoko plaćeni publicisti koji poznaju članove Akademije, znaju kako doći do njih i šta vole“, objasnila je holivudska reporterka.
Iako je zabranjeno davanje mita, glasači dobijaju brojne poklone i pogodnosti pre službenih nominacija. „Dobio sam knjige o kuvanju i gotovo sve osim prezervativa. To je smešno“, izjavio je anonimni glasač pre tri godine.
Prema službenim pravilima, od 2011. godine je zabranjeno direktno lobiranje putem mejla ili telefona, a nakon objave nominacija, studiji ne smeju održavati projekcije s besplatnim pićem i keteringom – što im je bila omiljena taktika u prošlosti.