Zvezde sa naslovnice: Intervju sa Natašom Kovačević

by | mart 18, 2019

U saradnji s kompanijom Avon, okupili smo pet jakih i samosvenih žena, u okviru kampanje Reci NE nasilju nad ženama. Ideja je da pošaljemo nedvosmislenu poruku – do hrabrosti i samopuzdanja možemo stići ako volimo i poštujemo sebe. Na tom putu moramo biti udružene, zbog bolje budućnosti nasih majki, ćerki, sestara, drugarica.

Ljubav i poštovanje prema sebi nisu samo važni za osećaj zadovoljstva već su i jedan od najboljih mehanizama odbrane od nasilja. Sa ovim uverenjem kompanija Avon, u okviru svoje akcije Reci NE nasilju nad ženama, koju je podržala i naša redakcija, kao i mnoge poznate dame, pokrenula je kampanju kojom želi da ohrabri žene da veruju u sebe. Sa željom da na što bolji način doprinese i podizanju svesti mladih devojaka o nasilju u vezi, a time i njegovoj prevenciji, ova kompanija je podržala i projekat Autonomnog ženskog centra Mogu da neću. Projekat je poslužio i kao inspiracija kompaniji i učesnicima kampanje, u koju se uključila i naša poznata dizajnerka Ana Ljubinković, kreirajuci ružičasti Plašt samopoštovanja, kao simbol ženske snage i hrabrosti. U velikom broju gradova u Srbiji održaće se radionice na kojima će biti reči o tome šta je partnersko nasilje, kako ga prepoznati i suprotstaviti mu se. Zato, hajde da se zajedno usudimo da ogrnemo plašt samopoštovanja i promenimo poražavajuće statističke podatke koji kažu da je svaka druga žena žrtva psihičkog, a svaka treća fizičkog, nasilja.

Stavite sebe u prvi plan

NATAŠA KOVAČEVIĆ, sportiskinja

Koliko ste glasni u borbi za ženska prava?

Članak se nastavlja posle reklama

Ženama treba omogućiti da dobiju ono što im pripada, ali i mi same moramo da se borimo za to. Svako od nas ima pravo da zacrta sebi određeni cilj i dobije mogućnost da učini sve što treba da bi to postigao. A kad ljudi imaju hrabrosti da sanjaju, imaju snage i da ostvare svoje snove.

Sa čime ste se sve suočavali kao žena u sportu? Koliko ste morali da se dokazujete samo zato što niste rođeni kao muškarac?

Ženska košarka je bila u senci muške dok naša ženska selekcija nije osvojila Evropsko prvenstvo i bronzu na Olimpijskim igrama. Tako su devojke pokazale da se sve može. Što se mene tiče, ne mogu reći da sam ikad imala problema na svom putu. Nisam se suočavala ni sa jednom vrstom diskriminacije. U KSS-u i Fibi jednak je broj žena i muškaraca, iako su na vodećim pozicijama još uvek muškarci. Ali na nedavno održanom Fibinom projektu Time out svi smo primetili da se muškarci više ističu, odnosno da su spremniji da preuzmu inicijativu, da se javljaju da prezentuju svoje ideje, a žene se povlače, čak i kad možda imaju bolju zamisao. Zato ženama treba dati podstrek, podsetiti ih da ne treba da se plaše da se izbace u prvi plan.

Članak se nastavlja posle reklama

Kako ste vi došli do te hrabrosti?

Čovek radi na sebi celog života. Stalno treba učiti, oprobati se uvek u novim stvarima. Tako sam se i ja trudila da nadograđujem sebe. U skladu s tim, trenutno sam na masteru na IT akademiji u Velikoj Britaniji, iako nisam iz tog sveta.

Članak se nastavlja posle reklama

U okviru Košarkaškog saveza Srbije, Nataša je Fiba ambasadorka za mlade, promoterka Eurobasketa za žene 2019 (Niš, Zrenjanin i Beograd, od 27. juna do 7. jula)

Foto: Mirko Tabašević

Modna urednica: Tijana Jovanović

Asistent modne urednice: Andrea Milovanović

Šminka: Sanja Orlandić Sretković i Andrea Aničić

Članak se nastavlja posle reklama

Frizura: Đuka Ivanović

Dizajn plašta: Ana Ljubinković

Tagovi: