Kampanja Done Karan proglašena rasističkom

by | decembar 18, 2011

Kada je odlučila da snimi vlastitu kampanju za proleće/leto 2012. na zemljotresom razrušenom Haitiju, Dona Karan verovatno nije imala na umu da će ubrzo po njenom objavljivanju biti optužena za rasizam.

U saopštenju za javnost koje je pratilo kampanju, dizajnerka je izjavila kako je izbor lokacije pao upravo na Haiti, budući je ta zemlja poslužila kao njena kreativna inspiracija te je, prema njenim rečima, kampanja unela vibrantni duh Haitija u njujoršku seksi sofisticiranost.

U altruističnom duhu, dizajnerka je osnovala i humanitarnu organizaciju „Hope Help & Rebuild Haiti“ koja osigurava pomoć devastiranoj zemlji i izjavila je kako je osveštavanje javnosti za probleme Haitija postala njena strast. Međutim, kada je reklama prolećne kampanje sa seksi Adrijanom Limom izašla u javnost, mnogi su se složili kako je Dona Karan usmerila pažnju na probleme Haitija, ali na potpuno pogrešan način.

Fotografija na kojoj Lima pozira, a u pozadini sede dva Haićana, mnogi su prozvali rasističkom i na njoj istaknuli primetno oštar kontrast između lokalnih muškaraca i glamurozne Lime. Mnogi su se složili kako je sporan upravo taj kontrast između skupocenog luksuza i zemlje koja je bačena na kolena neviđenim siromaštvom i kako lokalnim momcima, koji pomalo sablasno vire iz pozadine, definitivno nije mesto u „high fashion“ kampanji.

Članak se nastavlja posle reklama

Tagovi: