Lako je prodati torbicu za 100 000 dolara, ali nije lako prodati 100 torbica po 1000 dolara!

by | januar 10, 2012

Mladi globalni potrošači luksuza u ovoj godini kupovaće manje nego ranije, jer je danas, kako kaže brazilski antropolog i istraživač društvenih trendova Roni Rodrigez, “lako prodati torbicu za 100.000 dolara, ali nije jednostavno prodati 100 torbica po 1.000 dolara”.

Rodrigez je na međunarodnoj Konferenciji o luksuzu “Herald tribjuna” u Sao Paolu analizirao odnos tzv. “milenijumske generacije” prema luksuzu, kako bi zajedno s dizajnerima, proizvođačima i trgovcima superskupe robe odredio kako će se širiti tržište luksuznih modnih brendova.

Članak se nastavlja posle reklama

Industrija luksuza živi od dobrostojeće srednje klase, ali današnja srednja klasa, naročito mlađa, troši opreznije nego do sada. Zato će u 2012. kupovati stvari koje će koristiti sutra, a ne samo danas, tvrdi Rodrigez.

Njegova agencija za istraživanje trendova “Box 1824” sprovela je globalno istraživanje potrošačkih navika mladih između 18 i 24 godine starosti i zaključila da je došao kraj lakomislenoj i prekomernoj potrošnji.

Potrošnja je novi holesterol sa kojim treba oprezno postupati. Milenijumska generacija oseća krivicu zbog nepromišljenog trošenja, iako ima više novca na raspolaganju od svojih prethodnika – “generacije X” (one između 1965. i 1978 ) ili “bejbi bumersa” (generacija između 1946. i 1964) – kaže Rodrigez.

Članak se nastavlja posle reklama

Tako, u Parizu lanac “H&M” bileži pad prodaje, dok u butike “Luj Viton” sve ređe ulaze mladi kupci. S druge strane, “Hermes” bileži porast prodaje, zahvaljujući dugoj tradiciji i nesumnjivom kvalitetu.

Mladi sa puno para kupuju manje, ali zato samo najbolje od najboljeg, ekskluzivne predmete iz ograničenih kolekcija koje jedva mogu sebi da priušte, ali ih baš zato i žele. Novi potrošači napuštaju lance brze mode, pa i marke poput “Lija Vitona” koji, zbog brže zarade, svako malo izlazi s novim kolekcijama – raže brazilski naučnik.

Članak se nastavlja posle reklama

U luksuznoj modi trenutno su na ceni samo retke marke poput “Balenciage”, “Alaie” i “Prade”, dok se u srednjoj kategoriji sve češće spominju brendovi “Sandro” i “Maje”. Kao jedan od najboljih primera kul marke Rodrigez navodi “Epl”.

Ima proizvoda koji su bolji od njihovih, ali za “milenijumce” Epl je najpoželjniji jer uvek nudi nove ideje i tehnologije, svež pogled na danas i nova rešenja za sutra – navodi Rodrigez.

Članak se nastavlja posle reklama

Tagovi: