Milun Milutinović: Tajna je u osmehu
Milun Milutinović, maneken beogradske agencije „Stage“ i jedan od najuspešnijih muških modela sa ovoh prostora pre pet godina zablistao je na svetskoj modnoj sceni i u kratkom roku je pronašao svoje mesto u samom vrhu muškog modelinga.
Dior, Chanel, Hermes, Gucci, Prada… Samo su neke od najpoznatijih svetskih modnih kuća čije je Milun Milutonović nosio modele.
Bio je prvi muški maneken koga je, zajedno sa supermodelom Izabelom Fontani fotografisao Karl Lagerfeld, lično. Iako je do sada radio za skoro sve etablirane dizajnere Milun ostaje u modnom biznisu i sada otkriva nova tržišta kao što je Azija.
Kako si ušao u svet modelinga?
U svet modelinga usao sam jako brzo nakon pojavljivanja na kastingu za nova lica agencije „Stage“ iz Beograda pre nekoliko godina i zahvaljujuci Slađani Radulovć vlasnici i direktorki te agencije, moj život je u trenutku promenio tok. Sve je odjednom krenulo neverovatnim tokom…prvo Pariz agencija Bananas Mambo, pa zatim Milano agencija D’management, pa DNA iz Njujorka. U Parizu je usledila ekskluzivna revija za Dior na tamošnjoj nedelji mode, zatim Chanel revija i kampanja, odmah potom sam radio za Pradu i Miu Miu na milanskom fashion week-u…
Gde ti je trenutno baza i čime si uposlen ovih dana?
Trenutno sam u Novom Sadu, gde i živim kad sam u Srbiji. Ovog momenta se
bavim se vizama. Tokom godine sam stalno na putu, na relacijama Milano, Pariz, Njujork, Hamburg… Ove godine sam prvi put bio i u Aziji, u Japanu.
Koje revije se i dan, danas rado setiš?
Prve naravno! Ne možete zamisliti bolju reviju za početak karijere, ali ja naravno nisam tada bio svestan značaja koji će ona ostaviti na moju karijeru. Bio sam totalno sluđen u tom džinovskom prostoru sa million ljudi koji su se muvali okolo. Osećao sam ogroman nalet adrenalina… Danas, nakon mnogo značajnih revija koje sam odradio, narvno sve je drugačije. Ipak prva Dior revija na pariskom fashion week-u je svakako revija koja mi je danas u najlepšem sećanju.
Bio si prvi muški model kojeg je fotografisao Karl Lagerfeld, lično. Kakvo je to bilo iskustvo za tebe?
Zaista impresivno. Slikao je Karl lično supermodela Isabeli Fontanu i mene tada još novo lice, relativno nepoznato, u muškom modelingu. Snimanje je bilo u njegovoj prelepoj vili u Bijaricu, u sećanju mi je ostala sjajna energija svih ljudi oko nas, njihov vrhunski profesionalizam. Šta reci za Karla, modnu ikonu, on je čovek koji zna šta želi, a koliko zna toliko i ume. Zaista sam bio ponosan sto sam upravo ja izabran za tu kampanju.
Šta misliš, u čemu leži tajna tvog uspeha?
Mislim da jos nisam postigao uspeh koji želim i ako sam dosta toga uradio.
Za dosadašnji uspeh mogu da zahvalim pored svom izgleda i svom kosmopolitskom karakteru, izdržljivosti i velikom odricanjnju na putu ka uspehu. Možda tajna leži i u mojoj nenametljivoj prirodi, uvek pozitivnom stavu i osmehu. Konkurencija danas je ogromna, i zaista je vrlo teško „isplivati“ na vrh, i naravno zadržati se na toj poziciji.
Koji je tvoj motiv da i dalje ostaješ u svetu modelinga?
Uradio sam zaista veliki broj revija za najpoznatije dizajnere, sarađivao sam sa većinom najboljih fotogfafa za značajne svetske modne magazine… Sada je motiv koji me drži u modi moja želja za još kojom velikom kampanjom i ako je moguće još malo putovanja po svetskim metropolama i uvek prijatni susreti sa prijateljima iz celog sveta.
Koliko je na tvoj lični stil uticala saradnja sa najboljim kreatorima sadašnjice?
Moram priznati i ne toliko. Ali, svakako su mi dali mogućnost da dođem do saznanja o širini koju pruža moda.
Domaći dizajner za koga misliš da bi mogao da se probije na svetskoj sceni?
Dragana Ognjenović mi je nekako najbliža svetu, i to što se tiče svega, materijala, krojeva, same prezentacije… Jako mi se dopada to što radi i nadam se da ce svoj brend učvrstiti i na svetskoj sceni. Čak sam bio u Njujorku na njenoj reviji. Ima svakako još naših dizajnera čiji rad pratim i koje bih voleo da više viđam na svetskoj sceni kao što su Verica Rakočević i Bata Spasojević. Od srpskih dizajnera koji se uspešno probijaju na svetskom tržištu Ana Šekularac i Roksanda Ilinčić su svakako veliki favoriti.
Postoji li neki strani kreator za koga bi voleo da radiš?
Uvek prija neka nova revija, kampanja, editorijali… To uvek donese novu energiju, upoznajem mnogo novih ljudi. Dugo sam u poslu, ali još uvek ima dizajnera sa kojima jos nisam radio. Mislim da će mi zreliji izgled uskoro doneti i saradnju sa njima.
Šta si naučio o modi i šoubiznisu kroz svoje dosadašnje iskustvo?
Konkurencija je zaista ogromna i jako je bitno imati prvo dobru majka-agenciju iza sebe kao i agencije koje te reprezentuju na određenim tržištima. Ja imam sreću da sam od samog početka u zaista najreprezentativnijim, jer samo takve agencije imaju kontakte sa najznačajnijim klijentima. Sledeći korak jeste pravilno iskoristiti tu poziciju i pruženu šansu. Mnogi tu šansu ne umeju da prepoznaju ili „ne zagrizu“ dovoljno jako. Tu je granica uspeha modela. I naravno, moda i šoubiz jesu velika fascinacija, ali uvek treba zadržati sopstvenu ličnost i u svakom trenutku znati meru i cenu uspeha.
Tekst: Jelena Karakaš