Poslovna komunikacija: Stvari koje ne treba da se plašite da izgovorite
Nezadovoljni ste svojom karijerom? Mislite da stvari treba da se razvijaju u drugačijem smeru? Ne prepuštajte se struji – sami stvarajte svoj život.
Preuzmite kormilo i odgovornost za svoj položaj i potrudite se da promenite ono čime niste zadovoljni. Pasivnim čekanjem nećete ništa postići – ključ je u vama. U vašem razmišljanju i ponašanju.
1. Evo što ja mislim…
Ova rečenica odmah (nadređenima, ali i kolegama) daje do znanja da ste o određenom problemu samoinicijativno razmislili i pokušali s pronađete rešenje. Čak i ako ga nemate, možete ponuditi svoju analizu i tako olakšati drugima put do rešenja nekog problema. Potkrepite svoje razmišljanje argumentima, brojkama i logikom jer jedino tako možete zaslužiti poštovanje i autoritet.
2. Pogrešio/la sam
Sigurno ste barem jednom smislili genijalan plan koji se činio savršen u teoriji, ali kada se preneo s papira u realizaciju, istina je bila nešto drugačija. U tom slučaju, ne oklevajte da priznate svoju pogrešku. Tako ćete pokazati da ste svesni svega što se događa oko vas i da preuzimate odgovornost za svoje postupke. Potrebna je velika odgovornost i hrabrost reći da smo pogrešili, a tim korakom možete steći poštovanje kolega.
3. Bravo!
Mnogim zaposlenima zadovoljstvo na radnom mestu osigurava dobijanje priznanja za dobro obavljen posao, ali najčešće je reč o „iščekivanju Godoa“. Retki su poslodavci koji će čestitati svojim zaposlenima na boljim rezultatima ili dobro odrađenom projektu. Ako možete – promenite to! Povećaćete samopouzdanje i produktivnost zaposlenih ili kolega. Delujte pozitivno za pozitivne rezultate. Ako niste na rukovodećoj poziciji, ništa vas ne sprečava da date priznanje kolegi za dobar posao. Recite da vam se svideo način na koji se pozabavio datim problemom i kako ste naučili nešto novo. Vrata će vam biti otvorena za dalje savete, što je od izuzetne koristi u korporativnom svetu koji predstavlja utakmicu.
4. Potrebna mi je pomoć
Nezavisno od toga u vezi sa čim vam je potrebna pomoć, nemojte se bojati da je zatražite. Recite iskreno da ne možete da se snađete i da vam treba sveža perspektiva ili znanje nekoga ko je već prošao kroz sličnu stvar. Na taj način pokazujete svoju ranjivost, ali i spremnost učenja od drugih, što se ceni ako radite u timu, kao i to da znate da slušate. Sve su ovo kvalitete dobrih rukovodilaca.