Održiva moda: Staro za novo
H&M je prva modna kompanija koja je proleća 2013. godine pokrenula globalnu inicijativu prikupljanja odeće. Ova inicijativa će biti dostupna i u Srbiji od 1.aprila 2015. Svi kupci u Srbiji biće u mogućnosti da donesu nošenu ili odeću koja im više nije potrebna, od bilo kog proizvođača i u bilo kakvom stanju i predaju je u H&M kutije za prikupljanje odeće u svim H&M radnjama u Srbiji.
„Ova inicijativa je prvenstveno ekološki projekat. Kratkoročno gledano, cilj nam je da izbegnemo otpad i umanjimo otpad od tkanina koji dospe na deponije. Dugoročno, želimo da pronađemo rešenje koje omogućuje recikliranje svih tekstilnih vlakana i njihovu pripremu za ponovnu upotrebu“, kaže Karl-Johan Person, glavni izvršni direktor H&M-a.
Ovom inicijativom, kupci H&M-a mogu da pomognu u očuvanju prirodnih resursa i tako doprinesu smanjenju tekstilnog otpada. H&M prihvata odevne predmete bilo koje marke i u bilo kakvom stanju. Zauzvrat, kupci će za svaku vreću stare odeće koju donesu, dobiti kupon za 15% popusta na omiljeni odevni predmet. Prikupljenu odeću preuzima i:Collect, partner H&M-a u ovoj inicijativi, koji obezbeđuje infrastruktru za obradu i novu upotrebu.
Od pokretanja ove inicijative 2013. godine, prikupljeno je više od 13.000 tona tekstila širom sveta – to je jednako količini materijala koja se upotrebi za izradu 65 miliona majica. Februara 2014. godine, H&M je predstavio prve proizvode napravljene od recikliranih tkanina od odeće sakupljene u okviru Inicijative prikupljanja odeće.
Prihodi od Inicijative prikupljanja odeće biće donirani H&M Fondaciji za održivost (H&M Conscious Foundation). Prihod će se upotrebiti za investicije u inovativne projekte usmerene na zaokruživanje životnog ciklusa za tekstilna vlakna, odnosno ponovnu upotrebu i reciklažu tekstilnih vlakana za novu upotrebu.
foto:H&M