Marta nam je pokazala koliko agresivni fetišizam može da bude seksi
Marta Miljanic diplomirala je 2010. godine na Akademiji Lepih Umetnosti, odsek kostim. Njen diplomski rad predstavljao je kolekciju koja je bila inspirisana modernom arhitekturom i tradicionalnom afričkom umetnošću, pod nazivom “Turning syncretism into an object of desire”.
2013. godine učestvovala je u Holandiji (Maastricht) na FASHIONCLASH-u i predstavila svoju petu kolekciju, dok je godinu dana kasnije, 2014. godine ponovila svoje učešće tamo i predstavila svoju šestu kolekciju. 2015. godine prvi put učestvuje na Serbia Fashion Weeku i Montenegro Fashion Weeku na kojima je predstavila svoju sedmu kolekciju. Marta trenutno radi na novoj kolekciji ‘’Ultraviolence’’ (S/S 2017) koju će predtsaviti na predstojećem Serbia Fashion Weeku.
Marta Miljanić je dobitnica ‘’ELLE FASHION AWARD’’ za najbolju kolekciju 2011. godine. Dva puta je učestvovala/izlagala na Month of Design u Ljubljani, a kratko je radila i u Beogradskom Narodnom pozorištu. Vogue China, Elle, Grazia, Ghubar i mnogi drugi poznati modni strani i domaći magazini objavljivali su njene radove, kao i mnogi svetski portali. Ostvarila je saradnju sa brojnim poznatim ličnostima među kojima su: Milica Dabović, Andrej Pejić, Ceca, Milica Pavlović, Aleksandra Radović, Ana Stanić, Nikolija, Maja Berović i drugi.
Kolekcija ‘’Ultraviolence‘’ (S/S 2017) odiše elementima punk, rock i metal kulture. Marta je tražila inspiraciju u intrigantnom stilu života određenih muzičara koji su živeli na ivici ponekad bizarnog, ali je iz njih vadio ono najbolje, a to je njihovo stvaralaštvo koje je ostalo iza njih. Takođe rad drugih umetnika koji su neposredno doprineli razvoju iste.
Bunt, borba i sloboda su tri elementa koja se ističu u čitavoj muzičkoj eri i generacijama tih pokreta.
Trudila se da tu energiju prenese u kolekciju, kao i svoj lični doživljaj, emociju i stav onoga što iskreno voli.
Agresivan, sirov , dokumentarac ‘FIX-The Ministry Movie’ je bio odskočna daska ove kolekcije. Pruža insajderski pogled na revolucionaran, kreativan, žestok život i stvaralaštvo benda Ministry. Spotovi Nine Inch Nails pod rediteljskim palicama David Lyncha, David Finchera i Mark Romaneka, fantastična estetika spota ‘’Blow Your Trumpets Gabriel’’ benda Behemoth, kao i prvi radovi jedne od začetnica punk pokreta Vivienne Westwood su takođe bili deo inspiracije.
Kolekcija je teška, mračna, agresivna sa primesama fetišizma.
Fokus je na crnoj boji sa elementima u vidu nitni, bodlji, pertlanja itd.
Čitava kolekcija je urađena od kože.
Na pitanje da li misli da su suštinske osobine koje jedna žena treba da poseduje snaga i ženstvenost, Marta je odgovorila da se mora odvojiti pitanje modela koje stvara od nečije ličnosti. Pitanje ličnosti je kompleksna stvar. Osim snage i ženstvenosti ženu treba da čini još mnogo toga. Žena treba da bude hrabra, inteligentna, samostalna i da se bori za sebe. Ženstvenost i snaga je nešto što dolazi iznutra, a ne spolja.
S druge strane, Martini modeli jesu specifični po mnogo čemu. Imaju priču , koncept ostavljaju impresivan utisak na nekoga ko prati i voli njen rad. Iako na prvi pogled njeni modeli ne odišu ženstvenošću, ona razmišlja uvek o tome da im doda element neki koji bi ih u tom duhu oblikovao. Marta je iskrena u stvaralaštvu jer prati svoju intuiciju i na svoj rad prenosi veliki deo sebe i kaže da joj je želja da ženama dodatno učini život još divnijim.
Svetlana Ražnatović često nosi Martine kreacije, a na pitanje da li je ona tip žene koji najbolje prezentuje njen dizajn, Marta je odgovorila: “Saradnju sa Svetlanom Ražnatović sam više puta ostvarila preko stiliste Stefana Orlića, koji voli moj rad. Kada vaše modele nosi najpopularnija pevačica na ovim prostorima mislim da je bilo šta više suvišno reći”.
Kada je reč o konstrukciji “manje je više”, to upravo kod Martine dobija na smislu. Ono što čini njene modele jednostavnim je način na koji dizajnira određeni model. Trudi se da sečenja budu stroga i da blago menjaju siluetu, da površine budu čiste itd. Ipak neki njeni modeli imaju puno ručnog rada (nitne, pertlanje…) i jako su zahtevni, ali opet nađe balans jer ne želi da bude model napadan i neukusan.
Marta uglavnom radi sa crnom bojom. Ne zato što je lakše, lepše, već zato što crna boja najbolje reprezentuje ono što ona jeste i ono što ona voli. Dođe nekako kao njen zaštitni znak sa kojim se najbolje izražava.
A gde Marta vidi žene koje nose njene kreacije budući da su prigodne za razne vrste događaja odgovorila je kratko – “Moji klijenti jesu posebni, mada uopšte ne vidim problem da ih nosi bilo ko i bilo gde. Moji modeli su namenjeni svim ženama”.