Zašto volimo novu Lindex kolekciju za decu (Nagoveštaj: Ne SAMO zbog preslatkog dizajna!)
Nova Lindex kolekcija za decu, uz neodoljiv dizajn i vrhunski kvalitet, nudi i ono što je na prvi pogled nevidljivo, ali je većini nas kao kupcima veoma važno: brigu o održivosti i očuvanju prirodnih resursa planete.
Na koji način kompanija Lindex brine o zaštiti klime?
– Preduzimamo mere za zaštitu klime kroz naše poslovne poduhvate. Cilj nam je da do 2023. godine budemo neutralni po pitanju nivoa ugrožavanja klime. U svakom slučaju, najveći uticaj na klimu Lindex ima kroz nabavku sirovina i proizvodnju odeće, što doprinosi sa oko 60% od ukupnog ispuštanja ugljen-dioksida kompanije Lindex. Ono što trenutno činimo jeste smanjivanje emisije gasova tokom proizvodnje, transporta, upotrebe i odlaganja otpada. Takođe, pobrinuli smo se da se u našem lancu snabdevanja smanji emisija gasova i pređe na obnovljivu energiju. Naš cilj je da se uskladimo s Poveljom Ujedinjenih nacija o aktivnosti modne industrije na očuvanju klime. Do 2030. ćemo umanjiti emisiju ugljen-dioksida u našem kompletnom lancu vrednosti za 30%, mereno od 2017. godine – kažu u ovoj kompaniji.
#1 Transport
– Avio transport nije najbolji prijatelj prirode i ima znatan negativni uticaj na klimu, te ga koristimo isključivo u izuzetnim situacijama – kažu u Lindex-u. Brodski prevoz ima najmanji negativan uticaj na klimatske promene i to je u Lindex-u najzastupljeniji vid transporta. Takođe, Lindex svoje proizvode distribuira na što efikasniji način, sa što manje „praznog hoda“ ili dupliranih trasa između prodajnih mesta, a prioritet se daje i kombinovanom transportu zajedno sa brendovima koji se prodaju u istim šoping centrima ili mestima. Naravno, vodi se računa i o maksimalnoj iskoristljivosti tovarnih prostora u kontejnerima.
#2 Materijali
Svi materijali koji se koriste za izradu odeće, enterijera prodavnica ili pakovanja, zahtevaju korišćenje prirodnih resursa. Ipak, moguće je odabrati materijale koji imaju manji negativan uticaj na ljude i životnu sredinu. Ove materijale nazivamo održivijim materijalima, što znači da je sirov materijal poreklom od obnovljivih i recikliranih izvora i da su vlakna uzgajana i proizvedena korišćenjem metoda koje imaju manji negativan uticaj na prirodne resurse u poređenju sa standardnim načinom uzgajanja.
Kompanija Lindex ima cilj da do 2025. godine 100% njihovih materijala bude od recikliranog materijala, ili iz održivih izvora.
#3 Voda
Modna industrija je zavisna od vodnih resursa i troši vodu u velikim količinama. Od polja pamuka i fabrika tekstila pa sve do veš mašina u našim domovima, voda je deo celog životnog ciklusa odevnih artikala.
Kao kompanija koja se odgovorno odnosi prema vodnim resursima, jedan od osnovnih ciljeva Lindex-a jeste da budu efikasni po pitanju potrošnje vode, da smanje rizik od nedostatka vode u područjima koja su uključena u njihovo poslovanje te da uz podršku poslovnih partnera omoguće pristup vodi i sanitarnu zaštitu u fabrikama i obližnjim zajednicama.
Postoje dva ključna aspekta uticaja na vodne resurse; količina vode koja se koristi i način na koji se koristi. Jednako je važno da se koristi što manje vode i da se to čini na ispravan način.
Uticaj na vodne resurse može se smanjiti na nivou proizvodnje, korišćenjem održivijih materijala. Na primer Bolji pamuk je organski pamuk proizveden sa održivijim metodama uzgajanja prilikom kojih se između ostalog, koristi manja količina vode. Ali pre svega, zamenom jednog dela pamuka recikliranim pamukom, hiljade litara vode može biti sačuvano.
Uticaj na vodne resurse može se umanjiti i korišćenjem održivijih procesa pranja, štampanja, bojenja i dorade u proizvodnji. Lindex asortiman Boljeg teksasa jedan je od vodećih u pogledu održivijih procesa.
#4 Hemikalije
Prilikom izrade odevnih proizvoda koriste se hemikalije. Na primer, prilikom bojenja ili davanja odevnom predmetu nekih posebnih karakteristika. Deo Lindex-ovog obećanja o održivosti upravo je odgovorno upravljanje hemikalijama. A ono je često nalik na paukovu mrežu, povezano je sa mnogim drugim uticajima koji se javljaju prilikom proizvodnog procesa. Na primer, održiviji proces bojenja često može da bude povezan sa izborom hemikalija, a to može da rezultira smanjenjem potrošnje vode i energije što vodi umanjenju količine i boljem kvalitetu otpadne vode i unapređuje sigurnost i zdravlje zaposlenih. Hemikalije su blisko povezane sa vodom, a jedan od Lindex-ovih osnovnih ciljeva u obećanju o odživosti jeste da budu kompanija koja ima odgovoran odnos prema vodi, kao i da budućim generacijama pružimo bolje uslove za život.
#5 Potrošači – šta mi možemo učiniti?
– Kao kompanija, kroz celokupno naše poslovanje, mi imamo najveću odgovornost prema smanjenju negativnog uticaja na klimu – kažu iz Lindex-a. Međutim:
– Analize našeg uticaja takođe pokazuju da petina od ukupnog karbonskog otiska tj. od ukupne količine ispuštenog ugljen dioksida koji se pripisuje Lindex-u, dolazi od naših potrošača u fazi korišćenja proizvoda. Izbor koji izvrše naši potrošači je u tom smislu veoma značajan.
Drugim rečima: važno je da se i mi sami ponašamo odgovorno prema odevnim predmetima koje posedujemo, jer to utiče na planetu. Od odabira kompanije kojoj ćemo pokloniti poverenje pri kupovini, preko promišljene kupovine (nenagomilavanja odeće) pa do načina na koji održavamo svoju odeću. A zatim, kada prestanemo da nosimo određeni komad, važno je i to da li ga prosleđujemo dalje ili recikliramo… Sve su to faze u kojima pojedinac može pozitivno ili negativno uticati na okolinu u kojoj živi.
Kako izgleda nova Lindex kolekcija za decu?
Pogledajte na nju razigranim, veselim i znatiželjnim očima deteta, a mi izdvajamo samo neke od odevnih predmeta koje ćete sigurno poželeti da dodate na #backtoschool šoping listu.
Kompletna nova Lindex kolekcija za decu čeka vas na sajtu lindex.rs
Pročitajte i… „Održiva moda je jedini izbor za bolju budućnost“: Intervju sa dizajnerkom Sašom Sašić koja stoji iza brenda Shash