Bogati mirisi: Kako odabrati parfem koji će da miriše skupo?
Parfemi koji mirišu skupo zapravo su kombinacija određenih aroma. A o kojim mirisnim notama se radi, otkrivamo vam u nastavku.
Postoji neko neizgovoreno pravilo da je svet parfema vrsta luksuza i magije. Ovo je delimično zbog činjenice da su u početku aromatična ulja koristili ljudi visoke klase, podmazujući kožu i dajući joj prijatnu aromu. Ova tradicija je vremenom prešla u nove vekove, kada su muškarci u početku koristili kolonjske vode za dezinfekciju površine kože. Sve aromatične vode i ulja bili su dostupni samo ljudima koji su imali finansijsku mogućnost da u apoteci kupe „mirisno blago“- opet u medicinske i antiseptičke svrhe.
Neizgovoreni obris „visoke cene“ parfema može se pratiti i u našim danima. Ljudi žele da mirišu luksuzno i skupo, kao da im ovaj aspekt omogućava da se izdvajaju od drugih ljudi. I zaista- pravilno odabrani mirisi, kao neverovatan dodatak, naglašavaju našu individualnost i harizmu.
Neki ljudi mogu doneti zaključak o društvenom statusu partnera po mirisu. Ali sam miris nije uvek vezan za parfimeriju, ponekad je to zbog činjenice da osoba jede određene namirnice, proizvode, ima kvalitetan san, bavi se sportom, a vodi i drugačiji način života, koji omogućava telu da odiše aromom zdravlja, čistoće i negovanosti, koju automatski čitamo nosom, identifikujući miris kao „skup“, „luksuz“.
Parfem kao lični pečat: Kako da pronađete svoj prepoznatljivi miris?
Parfemi koji mirišu skupo
Naravno, trendovi su ono što jedan parfem čini skupim, jer stotine marketara rade na tome da se parfem brenda proda. Da biste to uradili, prvo morate kreirati miris, a zatim ponuditi proizvod koji odgovara ovim trendovima.
U jesen, blogeri su predviđali da će note paradajza i cvekle i druge baštenske teme biti popularne među milenijumcima ove godine. Pošto su cveće i citrusi već toliko dosadili da hemičari izvode nove sintetičke zanimljive molekule koji će preokrenuti svet parfimerije. Shodno tome, kada trend dostigne vrhunac, parfemi sa sličnim notama će biti popularni i verovatno će imati visoku vrednost, u zavisnosti od marketinške politike.
Ipak, ako govorimo o klasičnim notama, od kojih mnoge parfemu daju bogat miris više od 100 godina, onda su to, naravno, bergamot, vetiver, ambroksan, pačuli, ylang-ylang, oud, drveni kao i kožni akordi. Mnoge parfemske kuće koriste komponente dima koje su razvijene u specifičnoj laboratoriji za određeni parfem. Naravno, to daje određenu pikantnost i izaziva interesovanje, jer je prizvuk ovih nota moguć samo u određenim mirisima. Ovaj trenutak povećava vrednost.
Takođe je vredno napomenuti da se orijentalni parfemi takođe smatraju skupim. To je zbog sadržaja velikog broja komponenti začina, kao što je istorijski poznato, začini i cveće su uvek bili skupi.
Postoji i druga strana medalje, kada se uplašimo arome, naježimo se jer miriše, eto, nešto sasvim drugačije od onoga što smo navikli . Ova reakcija se može javiti:
- Ako vam miris izaziva loše asocijacije;
- Ako se miris primenjuje u velikoj dozi;
- Ako je miris napravljen od nekvalitetnih sirovina.
Šta čini parfem jeftinim?
Pored ovih tačaka, postoji lična netolerancija na neke komponente, opet je ova nijansa povezana sa fiziologijom i mirisnom memorijom. Ako govorimo o komponentama parfema koje mogu „pojeftiniti“ zvuk mirisa, onda su to, naravno, uljni parfemi ili, kako je sada moderno reći, replike poznatih parfema, a ne same komponente. Po pravilu, ovaj „parfem” se u potpunosti sastoji od gotove mešavine – mirisa – i postojan je, ne sadrži gornje, srednje i donje note. Ova masa je stabilna i nametljiva.
Neuravnotežena kompozicija, koja se sada često sreće među zanatskim parfemima i, nažalost, među nišnim parfemima (nišni, niche- retki, nekomercijalni parfemi), takođe može da govori o „jeftini“ mirisa.
Takođe je opšte prihvaćeno da je zvuk citrusnih nota jeftiniji, iako, da da biste stvorili uravnotežen i lep citrusni miris, morate uložiti mnogo truda da parfem miriše zanimljivo i dugotrajno, pošto sami citrusi imaju sposobnost da se trenutno ispare.
Parfemi koji mirišu skupo- Kako odabrati miris?
Postoje neka pravila izbora parfema koje morate znati.
- Napravite izbor u korist mirisa koji vam se sviđa, a ne izbora vašeg partnera, prijatelja ili onog koji ste videli na reklami. Vaš miris je samo onaj koji vam pruža radost i zadovoljstvo.
- Da biste proširili svoje parfimerijske horizonte, upoznajte se sa mirisima iz segmenta: masovno tržište, luksuz, selektivni i nišni. Ovo će vam omogućiti da razumete i osetite razliku, da odlučite šta vam se najviše dopada. Niche mirisi su ponekad toliko neobični da mozak ne razume odmah kako da reaguje, pa se možete odlučiti za klasične i klasične parfemske kuće kao što su Dior, Chanel.
- Što se tiče „skupih“, naravno, mirisi selektivne linije ponekad zvuče zanimljivije, jer su naš mozak i unutrašnji esteta oduševljeni prezentacijom, pakovanjem i zvukom komponenti koje ne možete osetiti u drugom proizvodu.
- Izbor parfema je pre svega emocionalan izbor. A presudno će biti stanje u kojem kupujete, ako ste srećni i sa zadovoljstvom trošite novac, onda će vas ovaj miris usrećiti.
S obzirom na ova pravila, postoji shvatanje da, naravno, za izbor skupih parfema možete otići u najskuplje parfimerije, jer postoji usluga, neverovatne retke arome i raznovrsnost izbora. Priredite sebi mirisnu gozbu.
„Skupost“ je određena isključivo našim asocijativnim opsegom i olfaktornim pamćenjem. Jer ako smo u parfimeriji osetili miris i videli poprilično visoku cenu za bočicu, onda će možda neko pomisliti je taj miris skupocen.
Na isti način funkcioniše i sa mirisima koje osetimo na drugim ljudima. Sagledavajući sliku, automatski klasifikujemo osobu u našoj glavi, primećujući njegovu aromu, donosimo zaključak o njegovoj održivosti. Shodno tome, čuvši ovu aromu nekom drugom, počinjemo da namećemo nacrt percepcije arome drugima.
Ponekad se ta iluzija topi kada u radnji vidimo da bočica parfema, koju smo doživeli kao „skupi parfem“, odjednom košta nekoliko puta manje nego što smo zamišljali. Zaključak je da miris ne treba birati na osnovu cene, već na osnovu individualnih preferencija i emocija koje vam miris daje, jer je cena konvencija koja ponekad nema veze sa kvalitetom mirisa. Naravno, ako govorimo o pravim parfemima.