Ćelava pevačica na sceni Ateljea 212

by | mart 7, 2014

U Ateljeu 212 na Sceni “Petar Kralj” priprema se “Ćelava pevačica”, Ežena Joneska, velikog dramatičara, pisca „teatra apsurda“ u režiji Isidore Goncić, čija je premijera zakazana za 23. mart 2014. godine.

Celava pevacica

Atelje 212 je otvorio vrata, pružio šansu i podršku mladim pozorišnim stvaraocima – mladim glumcima – Ivi Stefanović, Matiji Živkoviću, Anđeli Jovanović, Đorđu Stojkoviću, Jovani Stojiljković i Mihajlu Jovanoviću, te rediteljki Isidori Goncić (kojoj je ovo diplomska predstava) – da na profesionalnoj sceni izvedu jednu od najznačajnijih drama koja je obeležila avangardnu dramu dvadesetog veka i i da se tako, na najbolji mogući način, predstave našoj pozorišnoj javnosti unoseći duh mladosti u delo ovog pozorišnog klasika.

Kroz svoj komad „Ćelava pevačica“ Jonesko kritikuje malograđanštinu, potrošačko društvo, isprazne životne ciljeve i nove vrednosti koje se isključivo mere novcem i sticanjem materijalnih dobara, razotkrivajući sav apsurd naših života.

Baveći se problemima savremenog čoveka, nedostatkom komunikacije koja nestaje i rasipa se u besmislenim, otuđenim razgovorima, životom koji nije u skladu sa vremenom koji se ubrzano odvija i prolazi mimo nas, bez smisla, tragajući za egzistencijom koja se ne iscrpljuje u pokoravanju imperativima potrošačke kulture – problematizuje se svet oko nas, moderno doba u kome smo izgubili ljudska obeležja i u kome u beskrajnom, neprestanom brbljanju, govoru koji postaje fraza i buka ne uspevamo da dođemo do sebe, plašeći se da ćemo bez reči nestati. A zapravo reči koje nemaju smisla još više nas vode i nose u prazninu.

Članak se nastavlja posle reklama

Ko stoji iza takvih reči, iz praznih fraza, ko su ti ljudi koji su potrošili i bez prestanka i kazne i dalje troše naše živote i u ime kojih ciljeva – neka su od pitanja koja postaavlja ova predstava.

Tagovi: