Kako kompanija Mlekoprodukt neguje rodnu senzitivnost?
Kompanija Mlekoprodukt, kao vodeća društveno odgovorna kompanija, postala je bogatija za još jedno priznanje
Posvećenost principima društvene odgovornosti, za svaku kompaniju, predstavlja imperativ i merljivost uspeha, na svim poljima. U svojim svakodnevnim aktivnostima i radu, kompanija Mlekoprodukt je prepoznala značaj ,,jake zajednice“ i osnaživanja žena postavila kao dugoročni prioritet. U tom cilju, osvojeno priznanje za rodno najsenzitivniju kompaniju u Srbiji „Cvet uspeha za ženu zmaja“ za najbolje preduzetnice, Udruženje poslovnih žena Srbije, dala je ovoj kompaniji ogroman vetar u leđa i ojačala u misiji da ženama budu podrška, na duge staze.
Mlekoprodukt podstiče i neguje rodnu senzitivnost na svakom koraku, a saradnja sa preduzetnicama na čelu farmi, samo je jedan od načina na koji u kompaniji Mlekoprodukt i u celoj grupi Savencia žene i muškarci imaju ravnopravan tretman, od materijalne naknade, preko prava na poziciju, do privilegija i napredovanja u karijeri, a naročito se podstiče zapošljavanje žena na menadžerskim pozicijama. Ulaže se u edukacije i profesionalna usavršavanja, a uvedeni su i onlajn kursevi, među kojima su između ostalih i obuke o etičkom ponašanju i rodnoj ravnopravnosti.
Kriterijumi za dodelu nagrade su veoma egzaktni: pri izboru kompanija koje su u najvećoj meri posvećene načelu rodne ravnopravnosti, bodovane su mere koje se sprovode i u okviru same kompanije i one koje podržavaju ekonomsko osnaživanje žena u lokalnoj zajednici. Najveći broj bodova donosila je saradnja sa firmama kojima rukovode žene, u čemu je i Mlekoprodukt osvetlao obraz – među proizvođačima sa kojima redovno sarađuje, i na šta su zaposleni u ovoj kući posebno ponosni, nalazi se i pet farmi na čijem čelu su žene-preduzetnice. Na ovaj način, u Mlekoproduktu se aktivno primenjuje Kodeks poslovne etike koji podrazumeva rodnu ravnopravnost u poslovanju sa dobavljačima ali istovremeno se doprinosi poštovanju i boljem razumevanju kao i razvijanju plemenitijeg društva u celosti.
Nagradu je uručila ministarka Zorana Mihajlović, koja je i na čelu Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost.
-Država je tu da podrži preduzetnice, jer one predstavljaju dobrobit za celo društvo, kao i da zajednički možemo da uradimo mnogo više na stvaranju jednakih mogućnosti za žene i muškarce. Uručila sam priznanje za rodno najsenzitivniju kompaniju, koju Koordinaciono telo i Udruženje poslovnih žena tradicionalno dodeljuju četvrtu godinu zaredom kompanijama koje u svom poslovanju primenjuju strategiju društveno odgovornog poslovanja i vode računa o principima rodne ravnopravnosti, izjavila je Mihajlović.
Bojana Momčilov, menadžerka za komunikacije i društveno odgovorno poslovanje u kompaniji Mlekoprodukt, na dodeli nagrade istakla je da je ravnopravnost polova i osnaživanje žena dugoročni prioritet ove kuće.
–Veliko mi je zadovoljstvo i istinska privilegija da u ime kompanije Mlekoprodukt primim ovako značajno priznanje. Malo je reći da sam ponosna na to što je Mlekoprodukt prepoznat kao rodno najsenzitivnija kompanija, jer je to potvrda višegodišnje politike naše kompanije da razvija ravnopravnost polova, osnažuje žene i da se sa dužnom pažnjom odnosi prema svakom članu svog tima, uzimajući u obzir sve naše individualne razlike. Svedoci smo da uloga i pozicija žena u društvu evoluiraju, a Mlekoprodukt je primer kako se na pravi način uvažava i u delo sprovodi ravnopravnost polova. Sa menadžmentom i celokupnim timom zaposlenih, nastavićemo da idemo u pravcu društvenog, profesionalnog i ekonomskog osnaživanja žena i ostvarivanja pune ravnopravnosti polova. Zahvaljujem se ministarki Zorani Mihajlović i Udruženju poslovnih žena na čelu sa predsednicom Sanjom Popović – Pantić na ovom priznanju koje posvećujem svim ženama u našoj zemlji, rekla je Bojana Momčilov na ceremoniji dodele nagrade koja je dodatno obavezala kompaniju Mlekoprodukt da u svom poslovanju aktivno primenjuje principe rodne ravnopravnosti i osnaživanja žena.