Onlajn prevodilački servis za znakovni jezik sada dostupan za 30.000 lica sa oštećenim sluhom u Srbiji

by | decembar 14, 2015

Telecentar, koji se nalazi u sklopu Gradske organizacije gluvih Beograda, danas je opremljen internetom i najmodernijim audio-vizuelnim servisom za prevođenje na znakovni jezik. Ovom prilikom, pedeset tableta i specijalizovani tarifni paketi Telenora namenjeni gluvim i nagluvim osobama uručeni su predstavicima 44 organizacije gluvih i nagluvih širom Srbije, što će omogućiti da mreža onlajn prevodilačkih usluga postane dostupna za 30.000 lica sa oštećenim sluhom.

Foto: PR

Foto: PR

Aleksandar Vulin, ministar za rad, zapošljavanje i socijalna pitanja, Ove Fredheim, generalni direktor Telenora Srbija i Hari Colja, predsednik Gradske organizacije gluvih Beograda, prvi su isprobali mogućnosti ove jedinstvene onlajn usluge.

„Internet i digitalni servisi čine informacije lako dostupnim, a komunikaciju neposrednijom. U Telenoru smo posvećeni da prednosti interneta i digitalnih usluga omogućimo svim građanima Srbije, a posebno socijalno ugroženim grupama. Nadamo se da ćemo na ovaj način povećati inkluziju gluvih i nagluvih osoba u društvene tokove. Ovaj projekat samo je početak Telenorovih napora da doprinese stvaranju jednakih mogućnosti za svih 30.000 ljudi iz ove grupe“, kaže Ove Fredheim, generalni direktor Telenora Srbija.

Foto: PR

Foto: PR

Članak se nastavlja posle reklama

Telecentar je osmišljen kao audio-video servis u okviru kojeg bi gluve i nagluve osobe, putem tableta ili mobilnih uređaja, koristile usluge znakovnih prevodilaca u situacijama kada im je ovakva usluga potrebna. Ovaj inovativni onlajn servis omogući će gluvim i nagluvim osobama da lako komuniciraju sa javnim ustanovama i institucijama sistema koje ne poznaju znakovni jezik, kao i da lakše obavljaju svakodnevne aktivnosti u privatnom životu i komuniciraju sa svojim okruženjem.

„Ovo je značajan dan za našu zajednicu. Digitalne komunikacije i povezanost internetom istinski premošćavaju jaz između gluvih i ljudi koji čuju. Radno vreme kancelarije biće od 7.00 do 19.00 časova. Telecentar će takođe 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji, povezivati sve članove 44 organizacije sa hitnim službama, policijom i vatrogascima“, rekao je Hari Colja, predsednik Gradske organizacije gluvih Beograd.

Telenor Fondacija podržala je internetom i kompjuterskom opremom otvaranje internet kluba u okviru Gradske organizacije gluvih Beograda, gde se sada i nalazi kancelarija Telecentra. Otkako je osnovana 2007. godine, Telenor Fondacija ostvarila je više od 350 partnerstava. Zahvaljujući Fondaciji, Telenor kontinuirano ulaže u Srbiju i ostaje strateški posvećen cilju da svim građanima Srbije omogući prednosti interneta.

Članak se nastavlja posle reklama

Tagovi: