Pusto tursko: Ogromna popularnost, ali i zarada turskih sapunica
Turci od prodaje TV serija u poslednjoj deceniji zaradili više od 50 miliona dolara. Uspeh se objašnjava time da je publika, navikla da gleda samo sadržaje iz američke i latinoameričke produkcije, željna noviteta.
Turske televizijske serije osvojile su mnoge zemlje na Balkanu i na Bliskom istoku i značajno su uticale na promenu slike o savremenoj Turskoj.
U poslednjih deset godina u inostranstvo je prodato 65 televizijskih serija, što je filmskoj industriji donelo više od 50 miliona dolara, prenose lokalni mediji.
Turski glumci su već prepoznatljivi u mnogim zemljama u regionu, a razglednice iz Istanbula koje se pojavljuju u serijama privukle su, kako se ocenjuje, mnoge strane turiste u grad na Bosforu.
Turske serije su veoma popularne i u državama koje su nastale posle raspada jugoslovenske federacije, uključujući i Srbiju.
„TV serije su velika komercijalna prilika za Tursku. To je novitet za publiku (u zemlji i inostranstvu) koja je dosad navikla da gleda samo sadržaje iz američke i latinoameričke TV produkcije", kaže Izet Pintu iz kompanije za filmsku distribuciju „Global ejdžensi".
Televizijske serije su i pored nesumnjivog komercijalnog uspeha, izazvale i kritike konzervativaca zbog nemoralnih scena u kojima se glumci u serijama često pojavljuju bez mnogo tekstila, u ljubavnim scenama i što propagiraju vanbračne odnose.
„Ove serije ne oslikavaju turski moral i tradicionalnu tursku porodicu. One štete našem imidžu u inostranstvu, jer su prepune iskvarenih zapleta i neprihvatljivog ponašanja", kaže Hadži Indžekari, poslanik vladajuće proislamističke Partije pravde i razvoja koja se inače godinama zalaže za ukidanje zabrane nošenja feredža u državnim fakultetima i javnim službama.