Sputñik: Muzika inspirisana „ženom za kojom se čezne“

by | maj 8, 2014

Novosadski bend Sputñik izdao je prvi singl i prvi spot “The Drinkable World”, koji počinje da se emituje na raznim televizijama. O tome nam govore akteri.

sputnik 01 plakat

Žikica Milošević, frontmen benda, kaže:

  • Odakle inspiracija za Sputñik?

Nas su muzički najviše uticali, Suede, Depeche Mode, Coldplay i The Killers, pa zato i mešavina synthpopa i guitar popa. U lirici, kao kod Coldplaya, reč je o poetskom samopreispitivanju zbog ljubavi. Pošto je ljubav uvek oko lepih žena, i pošto je svaka pesma istinita i proživljena, logično je da se one pojave na omotima i u spotovima. Želimo da izgledamo, i da zvučimo, kao da nismo sa ovih prostora i budemo estetski dosledni.

  • Koliko devojaka ima u bendu, u spotovima?

Jovana Simona Bošnjak je bila jedna od prvih članica benda, ali nas je napustila zbog porodičnih obaveza. Prateće vokale će zato ukupno otpevati četiri devojke na EP-ju od četiri pesme. Četiri devojke se pojavljuju i u spotu, a ponajviše sama režiserka Olja Davidov. Nadamo se da će Olja uspeti da odsvira i električnu violinu kao gostujući muzičar.

Članak se nastavlja posle reklama
  • Kakva je estetika benda?

Estetski smo „čvrsti“ koliko i u muzici: spotovi su namerno minimalistički i na spot je uticala najviše špica serije „Homeland“ i spotovi Lane del Rey. Omoti su crno-beli, imamo logotip benda i font koji je korišćen, kao ćirilični, na sovjetskim kosmičkim brodovima. Na tri singla koja ćemo skinuti sa EP-ja imamo tri različite devojke, Maju Gas, Vanju Novaković i Ana Mariju Bošnjak, i svaki omot pokazuje dvojnost: lepu devojku koja izaziva neku vrstu nespokoja. Nisu savršeno prijatne, već ima tu nešto „teško i pogrešno“, jer sve je u životu i u ljubavi svetlo i tamno, jin i jang u isto vreme. Fotografi su bili Mirela Tatomirović, Luka Lajst i Dražen Lovrić. Na EP-ju ću se pojaviti i ja, a jedna od devojaka će reprizirati svoju ulogu. Promotivne fototografije je takođe uradio Dražen.

Olja Davidov

Olja Davidov

Olja Davidov, režiserka spota, studentkinja slikarstva, kaže:

Članak se nastavlja posle reklama

Za spot me je inspirisao naslov Žikičine zbirke pesama „Od neprobojnih gvozdenih liti i elegantnih latica treba da je noć”, pa otud toliko puno latica u spotu. Pesma je nastala u proleće, spot je nastao u proleće, pesma je o ženi za kojom se čezne, otud i puno kadrova „žene za kojom pesnik čezne”. U pesmi se govori o tome da je svet postao lepši i pitkiji, ali devojka o kojoj peva još nije njegova, pa je tu prisutan nespokoj – sve je i svetlo i tamno u isto vreme. Inače, pošto sviram, na moje slikarstvo i video-radove najviše je uticala muzika benda Apocalyptica: to je bio moj odgovor kada mi je Žikica rekao da su na njegovu muziku i stihove najviše uticali Vajld i Dali. Umetnosti se prepliću! Što se mog ostalog rada tiče, dođite da vidite moj rad na „Noći muzeja“ 17. maja na početku Zmaj Jovine, biće to 3D street art.

Članak se nastavlja posle reklama

Mirela Tatomirović, fotograf i autor fotografija za omot prvog singla, kaže:

Fotografisanje devojaka je sasvim slučajno počelo kao obična reklama za moje aksesoare. Da bi se dalje razvilo u nešto sasvim drugo, u fotografiju sa pričom,sa muzikom, sa mojom željom da spojim sve ljubavi u fotografiju. Muzika je od moje rane mladosti, tako i danas, moj veliki pokretač, za čega je najviše zaslužan Žikica, koji je slučajno uleteo u moj tinejdžerski svet, i ostao kao neko ko je imao najviše uticaja na moj rad. U svakoj fotografiji vidim stihove pesama koje me pokreću, čujem note, glas, i pokušavam sve to da „zapakujem“ u onaj „zamrznuti“ momenat. Zašto devojke? Zato što smatram da žena, bez izgovorene reči, izrazom lica, pokretom, pogledom, virtuozno prenesi emocije na gledaoca, upravo ono što i muzika radi, budi emocije, odvodi u neke druge dimenzije. Spojiti fografiju i muziku je najbolji „miks“,probuditi što više emocija. Tako sam i na omotu grupe Sputñik želela da spojim svoju emociju sa njihovom muzikom, i nadam se uspela u tome!

Tagovi: