Svetska premijera nove Opel Astre u Beogradu

by | septembar 10, 2015

Prvi put u istoriji: jedan model automobila je imao svoju premijeru u Beogradu pre svetske premijere.

Foto: PR

Foto: PR

Prvi put u istoriji Srbije, sinoć je održana pretpremijera novog automobila, čak dve nedelje pre autosalona u Frankfurtu na kom će Astra biti premijerno pokazana svetskoj publici. Na sedmom spratu beogradskog hotela Square Nine, brojni novinari, VIP ličnosti i poslovni partneri kompanije Opel imali su priliku da se uvere u kvalitete Opelovog bestselera. Nova Astra, po redu čak 11. generacija Opelove kompaktne klase. Od 1934. godine pa do 1984. u šest generacija proizvedeno je 12 miliona Kadetta, i isto toliko naslednika ovog modela, Astre, od 1991. do danas u pet generacija. Astra je u razdoblju 1991. do 2015. drugi najprodavaniji automobil u Evropi, što dovoljno govori o njegovoj popularnosti.

Nova Astra je zasnovana na potpuno novoj, lakoj arhitekturi, i pogonjena je ekskluzivno najnovijom generacijom motora, obezbeđujući krajnje modernu konektivnost i Opel OnStar servisnu asistenciju. Astra će nastaviti Opelovu tradiciju uvođenja naprednih komponenti u nižu srednju klasu, koje su prethodno bile dostupne isključivo u višim segmentima automobila.

Foto: PR

Foto: PR

Članak se nastavlja posle reklama

Novajlija takođe otelotvoruje Opelovu filozofiju dizajna sa svojom skulpturalnom formom i tečnim linijama. Pored toga, izgleda dinamičnije i vitkije nego ikada ranije. Ukratko, nova Astra kombinuje efikasnost sa elegancijom, a Opel joj je dao zadatak da redefiniše standarde u C segmentu sa svojim vodećim inovacijama, bilo da je u pitanju hečbek sa petoro vrata ili Sports Tourer karavan, koji će takođe svoju premijeru imati na Salonu automobila u Frankfurtu, nakon čega će stići na tržište u mesecima koji dolaze.

„Nova Astra će nastaviti Opelovu tradiciju koja nalaže uvođenje inovacija iz viših segmenata u kategoriju vozila dostupniju široj publici. U isto vreme, označiće početak nove ere u Opelu i istinski kvantni skok. Naši inženjeri su bukvalno razvili novi model počevši od praznog lista papira, sa tri glavna cilja u glavi: efikasnost, konektivnost i dinamika“, rekao je direktor Opela za Srbiju gospodin Dragan Nenadović „Nova Astra je do 200 kg lakša u odnosu na prethodni model, a njen atletski dizajn to nedvosmisleno pokazuje. Spoljne dimenzije su se smanjile ali su u isto vreme prostranost i komfor unutar kabine značajno poboljšani. Ispod haube, pronaćićete isključivo agregate najnovije generacije. Brojne tehnologije i sistemi asistencije iz viših segmenata su unapredili komfor i bezbednost za Astrine putnike, s tim što naš Opel OnStar sistem povezivanja i servisne asistencije, remek delo integracije pametnih mobilnih telefona i revolucionarno, adaptivno IntelliLux LED® matrix osvetljenje vode glavnu reč.“

Foto: PR

Foto: PR

Članak se nastavlja posle reklama
Foto: PR

Foto: PR

Isključivo sa efikasnim, odzivnim i tihim agregatima nove generacije

Članak se nastavlja posle reklama

Po jedan član potpuno novog portfolija kada su motori u pitanju, nalazi se ispod haube svake nove Astre, sa izlaznom snagom u rasponu od 70 kW/95 ks do 147 kW/200 ks. Svi benzinski i dizel motori radne zapremine od 1,0 do 1,6 litara imaju tri zajedničke stvari: kombinuju vrhunsku efiasnost sa izuzetnim odzivom i uglađenim radom – nova generacija Opelovih turbo dizela s razlogom nosi naziv „bešumni dizeli“.

Nova Astra sa 1,4 litarskim aluminijumskim benzincem (74 kW/100 ks) ispod haube, biće dostupna po ulaznoj ceni od oko 14.000 evra (tačna cena će biti dostupna u momentu dolaska modela na tržište – novembar 2015.). U kombinaciji sa Easytronic 3.0 automatizovanim manuelnim menjačem, nova Astra emituje samo 96 grama CO2 po pređenom kilometru i troši tek 4,2 litre benzina na 100 kilometara u kombinovanom ciklusu, što je čini jednim od vodećih modela sa benzinskim motorima u segmentu, kada je reč o štedljivosti i ekološkim atributima. S druge strane, potpuno novi 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo svoju premijeru ima upravo u novoj Astri. Ova četvorocilindarska jedinica je dostupna u dva nivoa snage, sa 92 kW/125 ks ili 110 kW/150 ks, uz isporučivanje maksimalnog obrtnog momenta od 245 Nm. Potiče iz iste porodice kao i manji, ali uprkos tome moćni trocilindarski motor, i uporedo doprinosi manjoj masi automobila, zahvaljujući svojoj aluminijumskoj konstrukciji. U zavisnosti od nivoa snage, potrošnja goriva može biti redukovana na 4,9 litara na 100 kilometara (114 g/km CO2).

Sledeći je 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo sa 147 kW/200 ks i impresivnim maksimalnim obrtnim momentom od 300 Nm (sa „overboost“ funkcijom). On će biti najsnažniji benzinski motor dostupan za Astru. Međuubrzanje od 80 do 120 km/h u petom stepenu prenosa obavlja za samo 7,5 sekundi, uz maksimalnu brzinu (po preliminarnim podacima) od 235 km/h.

Foto: PR

Foto: PR

Model sa 1.6 CDTI motorom je dostupan u tri nivoa snage, od 70 kW/95 ks do 100 kW/136 ks, uz ostvarivanje maksimalnog obrtnog momenta od 320 Nm. U kombinaciji sa standardnim, šestostepenim manuelnim menjačem, obezbeđuje emisiju CO2 ispod 100 grama po kilometru. Aktuelni šampion nove Astrine porodice kada je efikasnost u pitanju je model sa 81 kW/110 ks turbo dizelom, koji troši tek 3,4 litre, uz emisiju CO2 od 90 grama po kilometru.

Članak se nastavlja posle reklama

Tri tipa menjača su dostupna za novu Astru: petostepeni i šestostepeni manuelni, automatizovana Easytronic 3.0 menjačka kutija i šestostepeni automatik sa niskim stepenom trenja. Šestostepena automatska transmisija je dostupna u kombinaciji sa 1,4 litarskim turbo benzincem (110 kW/150 ks) i 1,6 litarskim CDTI (100 kW/136 ks).

Foto: PR

Foto: PR

Štediša novca: Premijum kvalitet, niski tekući troškovi vlasništva.

Ipak, izuzetna efikasnost koju nudi nova Astra nije vezana samo za inovativne tehnologije koje se tiču pogona. Zahvaljujući krajnje modernim metodama proizvodnje i visokokvalitetnim materijalima, ona dostiže izvrstan nivo kvaliteta, što takođe ima pozitivan uticaj na ukupne troškove vlasništva, a to je domen gde nova Astra postavlja standarde u svojoj klasi. Predviđena vrednost po isteku lizinga je više od 5 odsto veća u odnosu na aktuelnu generaciju. Predviđena rezidualna vrednost Astre 1.6 CDTI Business je do 6,4% veća u periodu od tri godine i pređenih 90.000 kilometara, što znači da ušteda vlasnika iznosi do 2.264 evra. Sve ovo znači da se nova Astra penje na vrh lestvice kada je reč o ukupnim troškovima vlasništva, što znači da niko iz konkurencije nije sveukupno ekonomičniji za posedovanje.

Izdašni servisni intervali od 30.000 kilometara, najduži u segmentu, igraju isto tako važnu ulogu kao povoljne premije osiguranja i redukovana potrošnja goriva. Kada se uporede kataloške cene sa kompaktnim modelima iz takozvanih premijum marki, kupci Astre će profitirati do 5.000 evra za adekvatne nivoe opreme. Čak i nova, maksimalno opremljena Astra, oko 1.500 evra je jeftinija od nekih osnovnih konkurentnih modela, to je efikasnost „à la Astra“.

Članak se nastavlja posle reklama
Foto: PR

Foto: PR

Lakša, štedljivija i agilnija: Nova arhitektura vozila

Uzor za jedanaestu generaciju Opelovog kompaktnog modela bio je vizionarski Monza Concept, predstavljen na Salonu automobila u Frankfurtu 2013. On je pružio uvid u to šta možemo da očekujemo od Opelovih budućih modela, reflektujući u sebi pojam efikasnosti kroz svaki element dizajna. Nova Astra rigorozno prati tu viziju. U zavisnosti od modela i nivoa opreme, biće do 200 kilograma (najmanje 120 kilograma) lakša u odnosu na prethodni model. Potpuno nova arhitektura vozila igra glavnu ulogu u redukciji mase. Svaka komponenta je proverena u smislu kompaktnog dizajna i lakih materijala. Samo je masa „školjke“ redukovana za 77 kg (više od 20 odsto). Pored toga, mere primenjene na šasiji su rezultirale sa dodatnih 50 kilograma manje.

Čelik izuzetno visokog stepena čvrstine i male mase, kompaktni delovi rama šasije, kao i ušteda na masi na prednjoj i zadnjoj osovini, doprineli su sjajnom krajnjem rezultatu. Pored toga, inženjeri su se odlučili protiv limenog profila poda iz jednog dela, a umesto toga su aerodinamički optimizovali elemente šasije i pogonskog sistema. Dalji rezultati optimizacije veličine i mase se ogledaju u kraćim prednjim i zadnjim prepustima i izduvnom sistemu koji je takođe 25 odsto lakši.

Rezultat ovog fitnes programa: poboljšanje agilnosti i komfora u vožnji. Ukratko, nova Astra je zabavnija za vožnju nego ikada ranije.

Članak se nastavlja posle reklama
Foto: PR

Foto: PR

Inteligentni Astrin dizajn: Kompaktnija ali u isto vreme prostranija

Dizajn nove Astre jasno oslikava efikasnost kao osnovnu vrednost ovog automobila. Evolucija Opelove filozofije dizajna „Gde se vajarstvo susreće sa nemačkom preciznošću“ obezbeđuje lakšu, atletski izražajniju pojavu. Vizionarski Monza Concept je još jednom bio inspiracija. Čista efikasnost je izražena u vitkoj i atletskoj interpretaciji tipične Opelove skulpturalne forme. Prostranost Monza Concepta takođe krasi i novu Astru, tako da putnici mogu da uživaju u dodatnom prostoru u pojasu nogu i glava, uprkos tome što je automobil manji od svog prethodnika. Sa ukupnom dužinom od 4,37 metara, gotovo je 50 milimetara kraća od modela kojeg nasleđuje, dok je širina redukovana za pet milimetara na 1,81 metar (ne računajući spoljnje retrovizore). Visina je takođe smanjena, i to za 2,5 centimetra na oko 1,48 metara. Međuosovinsko rastojanje Astre jeste skraćeno za dva centimetra, ali je kabinski prostor povećan. U kombinaciji sa novokreiranim sedištima, putnici pozadi mogu da očekuju dodatnih 35 milimetara prostora za noge, čime se na viši nivo podiže komfor prilikom putovanja, kao i osećaj prostornosti. Takođe, vozač može da uživa u dodatnih 22 milimetra u pojasu glave.

„Vitkija građa“ očigledno ima uticaj na aerodinamiku i efikasnost, jer novu Astru karakteriše prosečan koeficijent otpora vazduha manji od 0,30. Najaerodinamičniji model poseduje koeficijent otpora vazduha od 0,285, što je za 0,040 bolji rezultat od najaerodinamičnijeg modela prethodne generacije, i ujedno sjajan rezultat za jedan hečbek.

„Želeli smo da dizajn nove Astre nastavi evoluciju naše filozofije dizajna, gde se vajarstvo susreće s nemačkom preciznošću“. Veze sa Monza Conceptom su vrlo jake, što se očitava u atletskoj, vitkoj i skulpturalnoj formi koja komunicira sa dinamikom i malom masom. Ona je manja spolja ali veća iznutra, ističući naš fokus na izuzetnoj efikasnosti. Svi elementi dizajna, kao što su manir na koji se maska hladnjaka uglađeno uliva u kućišta svetala, dinamički razdvojen C stub i zategnute, uredne površine bokova, sve to daje podršku vizuelnom efektu koji novu Astru čini nižom, dužom i širom, uz sjajnu ponudu unutrašnjeg prostora. Sveukupno, dizajn pruža osvrt na ključne poruke koje šalje nova Astra: vitkija, lakša, efikasnija, dinamičnija“, rekao je Mark Adams, potpredsednik Opelovog odeljenja za dizajn.

Članak se nastavlja posle reklama

Kada je reč o prednjem delu, Opelov dizajnerski tim je želeo da novu Astru učini što je moguće širom, da joj podari dinamičan i niži stav. Opelova „munja“, integrisana u centru hromirane pregrade na masci hladnjaka, kao i karakteristična „sečiva“ koja se pružaju ka zadnjem delu, obezbeđuju momentalnu prepoznatljivost Astre kao člana Opelove porodice. Doterana prednja svetla, koja izgledaju dinamično i sportski, glatko se ulivaju u masku hladnjaka, formirajući na taj način karakterističnu grafiku. Najznačajniji element dizajna je „prodirući“ C stub, koji kreira impresiju plutajućeg krova, u isto vreme vizuelno produžavajući automobil, čineći da izgleda niže, darujući mu inovativne dizajnerske karakteristike. Dramatično oblikovana zadnja vrata grafički povezuju zadnje signalne grupe u cilju kreiranja impresije vitkije, šire i niže forme, ponovo podvlačeći suštinu koja se ogleda u Astrinoj efikasnosti.

Enterijer nove Astre ponovo daje punu podršku Opelovoj filozofiji dizajna „Gde se vajarstvo susreće sa nemačkom preciznošću“. Graciozno oblikovane forme su sjedinjene sa premijum materijalima i jednostavnom funkcionalnošću: prekidači i kontrolni uređaji su redukovani na apsolutni minimum, podržavajući na taj način efikasnost i lakoću upotrebe, koje su suštinske karakteristike nove Astre.

U centru pažnje enterijera nove Astre je nagrađivani IntelliLink sistem. Pozicija ovog sistema je pažljivo odabrana da bi se u isto vreme osigurala idealna preglednost monitora, kao i laka dostupnost i upotreba.

„Enterijer je mešavina skulpturalno dinamičkih formi, premijum materijala i apsolutnog fokusa na kvalitet izrade i završnu obradu. Besprekorno smo integrisali dekoraciju pune širine , oivičenu potpisom pocinkovanog sečiva, da bismo vizuelno naglasili širinu, prostranost i efikasnost enterijera“, dodao je Mark Adams.

Foto: PR

Foto: PR

Članak se nastavlja posle reklama

Najbolja povezanost i moderni info-zabavni sistem: Opel OnStar i IntelliLink

Svi novi modeli se pridržavaju sledećeg principa: Opel demokratizuje tehnologije i inovacije iz viših segmenata, Opel čini inovacije dostupnijim. Dobar primer predstavlja konektivnost. Nova generacija Astre je prvi Opelov model koji će biti dostupan sa Opel OnStar sistemom od samog lansiranja. Sistem personalne povezanosti i servisne asistencije je „anđeo čuvar“ 365 dana u godini, dostupan jednostavnim pritiskom na dugme. Ukoliko se vazdušni jastuk aktivira, Opel OnStar će biti automatski upozoren i kontaktiraće službu za hitne slučajeve. Pored toga, OnStar će novu Astru pretvoriti u 4G LTE mobilni Wi-Fi izvor. Do sedam uređaja, od pametnih mobilnih telefona do tableta, mogu simultano da se povežu.

Dodatno, dve verzije nove generacije IntellLink info-zabavnog sistema će proslaviti svoju premijeru u novoj Astri. Po prvi put, IntelliLink će uvesti svet pametnih mobilnih telefona u automobil preko Apple CarPlay i Android Auto funkcija. Svaki od ova dva sistema je baziran na stvarima na koje se korisnici pametnih mobilnih telefona najčešće oslanjaju.

Foto: PR

Foto: PR

Prvi put u C segmentu: IntelliLux LED® matrix osvetljenje

Inteligentno IntelliLux LED® matrix osvetljenje u novoj Astri je još jedan apsolutni novitet i vrhunska bezbednosna mera. Revolucionarni, potpuni LED matrix farovi nove generacije obezbeđuju vožnju sa dugim svetlima bez zaslepljivanja van urbanih oblasti, i biće po prvi put dostupni u novoj Astri, kada je reč o kategoriji kompaktnih automobila. Sastojeći se iz 16 LED segmenata, po osam sa svake strane vozila, novi LED matrix sistem automatski i konstantno prilagođava dužinu i distribuciju svetlosnog snopa u svakoj saobraćajnoj situaciji. Kada kamera detektuje izvor svetlosti iz dolazećeg ili odlazećeg saobraćaja, individualne LED diode iz relevantne zone se deaktiviraju, jednostavno „izrezavši“ zonu oko vozila. Ostatak puta i njegovo okruženje ostaju jasno osvetljeni. Sa ovim stepenom preciznosti i prilagodljivosti, LED matrix svetla podižu tehnologiju osvetljenja na novi nivo.

Pored Opel OnStar i IntelliLux LED® sistema, oba jedinstvena za C segment, vlasnici Astre mogu da očekuju čitav niz bezbednosnih sistema, sistema asistencije vozaču, kao i sistema koji doprinose komforu, koji su uobičajeni u višim kategorijama vozila, ali se ističu u nižoj srednjoj klasi. Nova generacija Opel Eye prednje kamere, koja takođe ima premijeru u novoj Astri, obezbeđuje značajna poboljšanja: asistencija prepoznavanja saobraćajnih znakova (Traffic Sign Assist) sada kombinuje slike bazirane na kameri sa informacijama iz ugrađenog navigacionog sistema u cilju isporučivanja još preciznijih preporuka vozaču što se rute tiče. Upozorenje neželjenog izlaska iz vozne trake (Lane Departure Warning) je usavršeno sistemom asistencije održavanja vozne trake (Lane Keep Assist) sa automatskom korekcijom upravljanja u slučaju da vozač nenamerno izađe iz vozne trake. Funkcije vezane sa održavanje bezbedne razdaljine u odnosu na vozila ispred su takođe poboljšane. Upozorenje prednjeg sudara (Forward Collision Alert), koje alarmira vozača u vezi sa potencijalnim opasnostima, sada se odlikuje reflektivnim LED diodama u vetrobranu pored zvučnog signala i svetleće ikone. Ukoliko vozačeva reakcija na upozorenje nije odgovarajuća, sistem pojačava kočenje (Integrated Brake Assist) ili automatski zaustavlja vozilo (Autonomous Emergency Braking), na taj način doprinoseći izbegavanju ili umanjenju intenziteta sudara pri relativno niskim brzinama (iznad 8 km/h i ispod 80 km/h – pri brzinama ispod 40 km/h, može čak izvesti potpuno kočenje). Dodatni sistem upozoravanja koji poboljšava bezbednost putem LED ikona i akustičnog signala je upozorenje „mrtvog ugla“ (Side Blind Spot Alert). Reč je o funkciji koja koristi ultrasonične senzore u cilju prepoznavanja prepreka sakrivenih od vidnog polja vozača u radijusu od 3 metra sa svake strane i iza automobila.

Tempomat sa limiterom brzine podiže komfor na još viši nivo, obezbeđujući da se brzina uvek kreće u okviru vrednosti koje je zadao vozač. Napredna asistencija pri parkiranju (Advanced Park Assist) čini parkiranje mogućim jednostavnim pritiskom na dugme, dok se zadnja kamera (Rear View Camera) aktivira onog momenta kada se ručica menjača nađe u poziciji za vožnju unazad.

Novodizajnirana, testirana i sertifikovana AGR (Kampanja za zdravija leđa) ergonomska sedišta takođe predstavljaju izvanrednu komponentu. Ona nastavljaju Opelovu tradiciju sjajnih, ergonomskih sedišta, a sada dolaze sa dodatnim poboljšanjima što se komfora tiče. Nova Opel Astra će u ponudi imati sedišta za vozača podesiva u 18 smerova. Ona poseduju funkcije masaže, ventilacije i podešavanja lateralne podrške, što je jedinstvena kombinacija u C segmentu vozila. Putnici na zadnjoj klupi takođe mogu da očekuju bolji komfor nego ranije: pored dodatnog prostora u pojasu nogu, dva bočna grejana sedišta su dostupna kao opcija.

Potpuno nova Opel Astra je samim tim ne samo lakša, aerodinamičnija, agilnija i efikasnija nego ikada; ona je takođe bezbednija, komfornija i modernija. To je Opelov put u budućnost.

Tagovi: