Tetra Pak: Globalna potražnja za mlekom porasla za 36%
Tetra Pak, svetski lider u rešenjima za preradu i pakovanje hrane objavio je svoj sedmi indeks mlečne industrije. Izveštaj ističe prilike i izazove koje nameće rastuća potražnja na globalnom nivou i koja će po prvi put preuzeti dostupnu ponudu u narednoj dekadi.
Kompanija Tetra Pak kaže da proizvođači, kako na razvijenim tržištima mlečnih proizvoda tako i na tržištima u razvoju, moraju da obrate pažnju na balansiranje neophodno za održiv poslovni uspeh.
Tetra Pak indeks mlečne industrije otkriva da se globalna potražnja za mlekom kreće ka porastu od 36 odsto u narednoj dekadi usled rasta populacije, povećanja kupovne moći i urbanizacije u Africi, Aziji i Latinskoj Americi.
Ipak, ponuda i potražnja mleka širom sveta je neravnomerna – malo je verovatno da rastuću potražnju na tržištima mlečnih proizvoda u razvoju može da zadovolji lokalno proizvedeno sirovo mleko, dok se razvijena tržišta mlečnih proizvoda koja proizvode višak mleka suočavaju sa izazovima konkurencije za izvoz i odgovorom na domaću potrošnju u padu.
Denis Jenson predsednik i generalni direktor kompanije Tetra Pak je izjavio: “Predviđen brzi rast u globalnoj potražnji pruža veliku priliku za kompanije za proizvodnju mlečnih proizvoda na razvijenim tržištima da izvoze mleko u prahu i tečne mlečne proizvode koji se drže na sobnoj temperaturi u rastućim privredama. Ipak, kako bi se obezbedio dugoročni uspeh, ovi proizvođači moraju da naprave balans između “brzih pobeda” izvoza i zahteva za nastavkom rasta njihovih domaćih tržišta“.
Kakvo je stanje u Srbiji?
Najnoviji podaci pokazuju da se u Srbiji u 2014. godini može očekivati rast tržišta mleka od 2.3% nakon krize koja je pogodila industriju 2013. godine. Na rast tržišta mleka u 2014. godini uticao je rast pasterizovanog mleka (+5.0%), dok se dugotrajno mleko na tržištu oporavlja sporijim tempom (+1.2%) naspram 2013. godine.
Osnovna prepreka za bolji rast dugotrajnog mleka je smanjenje kupovne moći. Narednih godina očekuje se da će tržište mleka ostati stabilno uz spor oporavak potrošnje.