Saznajte ŠTA JE TO konceptualna radnja!

by| maj 30, 2009


U poslednje vreme našu svakodnevnicu preplavili su termini koji su nam dosad bili potpuno nepoznati ili o njima ne znamo ni približno onoliko koliko bismo želeli. Jedan od takvih je i pojam „konceptualna prodavnica“. Evo šta o tome kaže Nina Babić, kreativna direktorka konceptualne radnje „Supermarket“.

 

Lepota i Zdravlje - Konceptualna radnja - Nina Babic


Članak se nastavlja posle reklama

POJAM
Kasnih devedesetih u Evropi je razvijena ideja prodavnice namenjene određenom načinu života, a ta forma dobila je naziv „koncept radnja“. U takvim prodavnicama ne postoje odvojena odeljenja, nego se prodaja različitih artikala „ukršta“, a rezultat su „lifestyle celine“.

JEDINSTVENOST
U čemu je razlika između koncept radnje i mini-šoping centra? Mini-šoping centar prostorno je podeljen u različite prodavnice ili delove, i nema koncept koji spaja te celine. Konceptualna radnja je celina – i prodajna i „ideološka“. U njoj nije sve podređeno određenoj estetici, ali je namenjeno određenoj vrsti ukusa.

ISTORIJAT
Prva konceptualna radnja bila je „Corso Como 10“ u Milanu, koju je otvorila Frančeska Sozani, sestra dugogodišnje urednice italijanskog „Voguea“. Pariski „Colette“ predstavio se mušterijama pet godina kasnije, a ubrzo je u Berlinu otvoren „Quartier 206“. U Londonu je najpoznatiji „Dover Street Market“, koji vodi Rei Kavakubo, glavna dizajnerka „Comme de Garcons“. U Americi su se čak i neki veliki lanci, poput „Gapa“ ili „Billabonga“, prilagodili trendu konceptualnih, lifestyle radnji.

Članak se nastavlja posle reklama

Lepota i Zdravlje - Konceptualana radnja

PRVI U SRBIJI
„Supermarket“ je prva konceptualna radnja u Srbiji, koja kupcima pruža nove i neobične sadržaje. U našem slučaju, to je kombinacija prodavnice, gde možete da nađete modne i kozmetičke brendove kojih nema na našem tržištu, dekorativne predmete za kuću, „limited edition starke“ i redizajnirane „startasice“, kao i niz restorana, čoko-barova, frizerskih salona, spa centara…

Članak se nastavlja posle reklama

RECESIJA DIKTIRA CENE
Ako se posmatraju primeri kao što su „Colette“ ili „Corso Como 10“, u kojima se prodaju retki i ekskluzivni brendovi, zaključak je da su konceptualne prodavnice namenjene imućnim ljudima. Ali, to ipak zavisi od tržišta, a veliku ulogu odigraće i globalna ekonomska situacija. U vremenu recesije promeniće se pravila igre. U Srbiji, gde tranzicija traje prilično dugo i gde je tiha recesija prisutna već godinu-dve, bilo bi gotovo nepristojno pustiti mašti na volju, pa radnju napuniti ultraskupim brendovima, tako da smo se uglavnom fokusirali na bogat izbor street mode, ali smo doveli i „Costume National“, čija haljina od hiljadu evra jeste skupa, ali je bar tri ili čak četiri puta jeftinija od „Guccija“ ili „Diora“.

Fakt Konceptualne radnje vrlo su praktične, jer svu kupovinu možete da obavite na jednom mestu: one su lifestyle izbor svega što vam je potrebno, od predmeta za kuću do najmodernijih komada za vaš orma.

Tekst: Brankica Treskavica

 

Lepota i Zdravlje - konce

Članak se nastavlja posle reklama

 

 

Tagovi: