Hrana za praznike najviše se kupuje u Evropi

by | decembar 24, 2014

Novogodišnji i božićnii praznici se približavaju, što znači da će veliki broj ljudi početi intenzivnije da razmišlja i o prazničnoj trpezi.

Christmas 3

Praznična trpeza predstavlja značajno mesto okupljanja u svim narodima sveta. Pročitajte zanimljivosti vezane za naše podneblje. Naime, u evropskim porodicama, prosečan broj ljudi za koje se sprema hrana tokom praznika postaje gotovo dvostruko veći, i umesto četiri uključuje sedam osoba. Oko 52 odsto Evropljana navodi da su praznici jedan od razloga što kupuju više hrane i pića, dok 69 odsto kaže da troše troše više hrane samo zato što je Božić baš posebna prilika.

Velika količina hrane koju Evropljani kupuju za praznike, dovodi do toga da se namirnice čuvaju van frižidera. Tako oko 40 odsto ljudi u evropskim zemljama božićne namirnice čuva napolju, jer nema dovoljno mesta u frižiderima i kuhinjskim ormarićima, a čak 60 odsto ne može da spakuje sve praznične namirnice u frižider. Ovo pokazuje novo istraživanje koje je sproveo tim koji je razvijao Samsung Food Showcase frižider.

Kada im je frižider pun, 38 odsto Evropljana drži hranu napolju na hladnom, 16 odsto na kuhinjskim radnim površinama, 11 odsto oko kuće, 10 odsto po kutijama u kuhinji, a 5 odsto u rerni.

Članak se nastavlja posle reklama

„U Samsung Food Showcase frižideru svaki delić prostora je maksimalno iskorišćen što znači da božićne namirnice mogu biti uredno smeštene i poređane po jedinstvenim zonama. Ovaj frižider je i dizajniran tako da porodicama omogući bolju organizaciju, jer poseduje tri zone – Kulinarsku, Porodičnu i Zonu za decu“, kaže Milan Vujović, direktor marketinga kompanije Samsung za Adriatik regiju.

Istraživanje je takođe pokazalo da praznična kupovina može da poveća pritisak jer oko četvrtine Evropljana (23%) oseća veliki stres zbog toga što nemaju dovoljno prostora za odlaganje namirnica u tom periodu.

Prema ovom istraživanju, Evropljani u proseku troše 192 evra na namirnice tokom nedelje pre Božića, što je za gotovo 70 odsto više u odnosu na to koliko inače troše za nabavku namirnica u toku jedne nedelje. Ovaj dodatni trošak ne predstavlja iznenađenje tokom najsvečanijeg doba godine, ali dovodi do toga da se gotovo 70 odsto Evropljana bori da smesti sve te dodatne namirnice u kuhinjske ormare i frižider, pri čemu tragaju za alternativnim rešenjima za čuvanje.

Članak se nastavlja posle reklama

Tagovi: