Kako naterati ljude da vas zavole za samo 60 sekundi
U ovom članku govorićemo o tome kako naterati ljude da vas zavole – i to za samo 60 sekundi. Otkrivamo proverene psihološke trikove.
Svi želimo da se dopadnemo drugima, čak i ako to ne priznajemo. Nije važno kome tačno želimo da ugodimo – kolegama s posla, potencijalnom partneru, komšijama, krugu prijatelja. Samo je publika drugačija, ali potreba nam je po prirodi svojstvena.
Volimo da se dopadamo… Ali zašto svi – čak i naizgled dobri ljudi – ne uspeju da pridobiju naklonost drugih? Toće nam otkriti poslovni konsultant i stručnjak za efikasnu komunikaciju Darija Voronova.
Kako naterati ljude da vas zavole: Provereni psihološki trikovi
1. Prvi udelite kompliment
Sigurno su svi primetili kako retko dajemo komplimente strancima. Kao da nije prihvaćeno i čak pomalo sramotno, kao da se narušava nečije granice. Ali u isto vreme, apsolutno se sećamo kada nam komplimente daju čak i stranci – na primer, prodavac u prodavnici ili saputnik u vozu.
Svakoj osobi možete dati pravi kompliment – pohvaliti je za postupke, naglasiti kako osoba divno izgleda (samo nemojte dodavati večnu reč „danas“), kako mu pristaju naočare ili tašna, koliko je dobro danas odbranio svoj projekat .
U očima ove osobe, odmah postajete prijatan sagovornik, kolega, čak i samo nezaboravni stranac. Glavna stvar je da su vaše emocije iskrene. Naučite da se iskreno divite malim stvarima i ne plašite da to i kažete.
2. Izrazite svoju iskrenu zahvalnost
Opet, nemamo kulturu zahvalnosti, najčešće se ograničavamo na uobičajeno suvo „hvala” i najčešće ne znamo šta još da dodamo. Možete se zahvaliti bilo kojoj osobi – na primer, konobaru u kafiću za predloženo jelo („Preporučili ste divnu salatu, bilo je veoma ukusno, sigurno ću ponovo doći kod vas“) i tako dalje. Osoba će vas odmah gledati drugim očima.
3. Pokušajte da budete pozitivniji
Često ulazimo u neku vrstu komunikacije sa negativnim očekivanjima. U prodavnici će sigurno biti nepristojni, šef će vas pozvati – sigurno će vas zbog nečeg kritikovati, možda i otpustiti. A šta ako uđete u šefovu kancelariju i nasmešite se, udelite neki kompliment? Čak bi i a priori negativan razgovor mogao da prođe drugačije.
4. Uvažite tuđe mišljenje
Svi smo podložni kognitivnim distorzijama, to su zamke u koje nas mozak gura. Na primer, uvereni smo da ne samo da je naše iskustvo i naše mišljenje najvrednije, već i da se svi slažu sa tim. To se dešava jer nam se čini da svi oko nas prolaze kroz približno isto iskustvo, što znači da treba da razmišljaju na isti način kao i mi. Ovo nije u redu.
Jednostavan klasičan primer kako su slepci opisivali slona – jedan je rekao da je slon životinja sa ogromnim surlom, drugi je doneo zaključak na osnovu tankog repa, a treći je sudio po ušima. Ali sve zajedno to je bio slon. Dozvolite svakom s kim razgovarate da ima mišljenje drugačije od vašeg. Ovo će obogatiti i vašu komunikaciju i znanje o svetu sa drugačije tačke gledišta.
5. Ne skrivajte svoje mane
Čini nam se potpuno nezamislivim da priznamo svoje nedostatke, jer će svi početi da nas ismevaju i kritikuju. Ali tajna je u tome što kada pričate o svojim nedostacima, ljudima postajete bliskiji. I to će pravi ljudi i te kako znati da cene.
6. Pokažite iskreno interesovanje
Šablonska pitanja ne podrazumevaju ništa drugo osim šablonskih odgovora. Svaki put kada sagovorniku postavimo tipično pitanje, nađemo se u zoni stereotipnog stava. Pokažite iskreno interesovanje za određenu osobu. Na primer, „Kako ste uspeli da uradite ovo?”, „Kako ste došli do ovoga?” Pitanja poput ovih automatski vas izdvajaju pokazujući vaše iskreno interesovanje za tu osobu.