Neobični načini da potrošite manje

by | januar 12, 2012

Često nam se dešava da iz šopinga izađemo sa sa više kesa nego što smo planirali, ali i sa tanjim novčanikom. Iako u najvećoj meri zavisi od naše odlučnosti da li ćemo uspeti da se odbranimo od različitih popusta, specijalnih ponuda i neverovatnih sniženja kojima nas ovih dana obasipaju, neka istraživanja su pokazala da postoje i drugi faktori koji odlučuju koliko ćemo novca potrošiti kada odemo u šoping. A ti faktori su, najblaže rečeno, neobični.

 

Verovali ili ne, na to koliko ćete potrošiti utiče vaša religiozniost. Prema jednom istraživanju, religiozni ljudi će potrošiti manje novca od onih koji nisu vernici. Naime, ateisti su u velikoj većini slučajeva osobe koje su sklone kupovini brendiranih stvari i više su potrošački nastrojeni od vernika.

Još jedan neobičan uzrok vaših loših šoping-navika je smer kretanja kroz prodavnicu. Trgovci najčešće organizuju prostor tako da se od ulaza krećete u krug, u smeru suprotnom od kretanja kazaljke na satu. Razlog je jednostavan – kretanje u tom smeru je za ljude prirodnije, i zato bismo se osećali neprijatno i verovatno napustili prodavnicu brže nego inače, da se krećemo u smeru kazaljki. Isprobajte ovu teoriju i sledeći put obrnite smer vašeg kretanja.

Članak se nastavlja posle reklama

Pazite i ako ste pošli u šoping tužni. Raspoloženje i te kako utiče na broj stvari koje ćemo staviti u kolica. Kada nismo baš najsrećniji, više kupujemo jer na taj način želimo da kompenzujemo emotivna, društvena ili poslovna nezadovoljstva. Ali, ni osećaj preterane radosti nije preporučljiv. Tada često želimo da se „počastimo“ za neki uspeh stvarima koje nam u stvari zaista ne trebaju.

Glad je takođe značajan faktor. Ako pođete u prodavnicu gladni, kupićete više artikala, i to se ne odnosi samo na hranu. Bilo da kupujete odeću, belu tehniku ili nešto treće, pravilo je isto – stomak ne sme da vam krči. Nije slučajno što u mnogim prodavnicama možete da namirišete cimet ili vanilu – ovi mirisi će otvoriti vaš apetit, pa se trgovci nadaju da ćete zahvaljujući tome potrošiti više.

Članak se nastavlja posle reklama

I drugi faktori, poput veličine kolica, osobe sa kojom kupujete ili gena takođe određuju koliko ćete novca potrošiti u kupovini.

Članak se nastavlja posle reklama

Tagovi: