10 stvari koje niste znale o šopingu
Zašto uvek čekam u „pogrešnom“ redu? Kakve drame se odigravaju u kabinama prodavnica? Zašto me skupe stvari čine srećnom? Saznaj najzanimljivije činjenice u vezi sa šopingom…
1.PRVO SLATKO, PA KISELO
Posle jurnjave po gradu u potrazi za popustima, obavezno planiraj slatku užinu! Naime, naučnici su utvrdili da nakon napornog šopinga uvek prija nešto slatko. Tako navodno lakše prihvatamo činjenicu da smo izdvojili „paprenu“ sumu. U eksperimentu, koji su naučnici sproveli, kupoholičarkama se posle šopinga ponudili dve čaše: sa slatkom i običnom vodom. Osobe koje su popile slatku vodu nisu se preterano nervirale zbog toga što su potrošile gomilu novca, dok druga grupa jeste. Ovo je zaista zanimljivo: ali kako su naučnici uopšte došli na ideju da urade ovaj test?
2.BOLJE OD SEKSA
Razmenjivanje nežnosti sa partnerom ili kupovina novih cipela? Na osnovu jedne britanske studije, više od polovina žena radije će se odlučiti da ode u šoping nego da vodi ljubav. Očigledno da šoping pruža više zadovoljstva nego seks sa partnerom.
3.PSIHIČKI ZAMOR
Ukoliko ti predstoji važan poslovni sastanak, nikako neposredno pre toga nemoj planirati bilo kakvu kupovinu. Jer, ona zamara. Jedno istaraživanje je dokazalo: što više vremena provedemo u šopingu, mnogo će nam teže biti da posle njega rešimo kompleksne zadatke.
4.PAŽNJA, OPSEDNUTOST KUPOVINOM
Predmenstrualni sindrom glavni je krivac što osećamo napetost u grudima, napade gladi i depresiju. Ali, zar je kriv i za opsednutost šopingom? Psiholozi su utvrdili da žene mnogo češće šopinguju pred menstruaciju, te da u tom periodu troše mnogo više novca. Očigledno da na taj način pokušavaju da ublaže svoje neraspoloženje usled PMS. Druga pretpostavka jeste da žene žele da tokom menstruacije izgledaju što lepše, pa zbog toga investiraju u kupovinu nove garderobe i šminke.
5.DRAGA, HAJDEMO U ŠOPING
U suštini, muškarci su mnogo veći kupoholičari od žena. Naime, na osnovu jedne studije, može da se zaključi da 54% muškaraca rado kupuje garderobu. Američki naučnici su utvrdili da oni tokom šopinga za cilj imaju da ispune jedan jedini zadatak – da kao „pobednici“ što pre napuste „mesto zločina“. Njih zato nikada nećete videti kako po tri sata isprobavaju komad garderobe i da ga na kraju – ne kupe.
6.JASAN CILJ
„Znam tačno gde mogu da pronađem ukusne masline i najkvalitetniji sir!“ Kada pošaljete ženu i muškaraca u kupovinu, žena će se mnogo brže snaći. Čudno, u orijentaciji muškarci su uvek u prednosti!
7.„POGREŠAN“ RED
Matematičari su zaista čudni ljudi. Oni su u razmatranje uzeli i to kako ljudi uvek upadnu baš u red u kojem se najduže čeka, iako misle da je on najkraći. Odgovor glasi: „Nije bitna dužina reda, već način plaćanja. „Keš ili kartica – nije isto!
8.STRAST KA LUKSUZU
Što skuplje, to bolje?! U jednom eksperimentu, naučnici su učesnicima prikazivali slike automobila: kada bi ugledali ekstraskup automobil, većina bi se neviđeno oduševila. Do sličnog rezultata došli su i američki stručnjaci: svih dvadeset ispitanika u eksperimentu izjasnili su se da je skuplje vino „ipak mnogo ukusnije“ od jeftinijeg.
9.LEPOTICA I ZVER
Retka kosa, veliki nos, salo na butinama? Super, tako treba da izgleda idealna prodavačica! Jedna studija pokazuje da devojke više vole da kupuju u radnjama sa ne toliko atraktivnim prodavačicama – jer će ih u suprotnom gledati kao konkurenciju. Potpuno razumljivo. Ipak bi svi voleli da ono što kupuju samo njima najbolje stoji, a ne da ih obeshrabri „prodavačica kao sišla sa modnih pista“.
10.NOĆNA MORA U KABINI
Čak 15 % žena priznaje da im se bar jednom dogodilo da ne mogu da skinu odeću koju su ponele da isprobaju u kabini, dok je svaka deseta čak zaplakala posmatrajući se u ogledalu. U čemu je zapravo problem? Svaka druga žena uzme komad sa police koji joj je za jedan ili čak dva broja manji – misleći da će to biti odlična motivacija da se što pre bace na dijetu.
Izvor: JOY