MRŠAVICE nepoželjne na pistama

by| jul 3, 2010

Australijske vlasti pokrenule su kampanju koja promoviše stvaranje zdrave slike o tome kako lepo telo treba da izgleda. Zbog toga čelnicima modne industrije predlažu da ne anagažuju manekenke koje su na ivici pothranjenosti.

Manekenke

Čelnici australijske modne industrije pripremaju se da sa modnih pista „proteraju“ izuzetno mršave manekenke. Dizajneri više neće moći da angažuju modele čiji je telesni maseni indeks u „crvenoj“ zoni, odnosno izuzetno nizak. Pored toga, na pistama više nisu dobro došli ni muški manekeni koji su previše mišićavi.

Inicijativa je potekla od australijskih vlasti, koje pokreću kampanju kako bi mladim ljudima pomogli da promene sliku o tome kako zdravo i lepo telo treba da izgleda. Australijska ministarka omladine Kejt Elis ponudila je predstavnicima modne industrije i magazinima kratak spisak kriterijuma koje bi, ako se na to obavežu, trebalo da poštuju. Za uzvrat, dobiće neku vrstu „pečata odobrenja“ od Ministarstva omladine.

Manekenke

Magazini bi se obavezali da napominju ukoliko su fotografije retuširane, odnosno, obrađene u „fotošopu“, a trebalo bi da izbegavaju da značajno menjaju proporcije tela – produžavaju noge, stanjuju struk, ili da uklanjaju pegice i mladeže. Manekenke i manekeni, bez obzira na to da li se pojavljuju na pistama ili poziraju fotografima, trebalo bi da budu stariji od 16 godina.

Članak se nastavlja posle reklama
Mrsava

U reklamnim kampanjama i modnim editorijalima u magazinima trebalo bi da budu zastupljeni fotomodeli „svih veličina i oblika“ i predstavnici različitih etničkih grupa. Proizvođači i prodavci odeće moraće da obezbede modele svih veličina, u skladu sa zahtevima tržišta. Uz sve to, mediji bi trebalo da izbegavaju promociju drastičnih dijeta, naglog gubitka telesne težine i kozmetičke operacije.

Kritičari tog koncepta napominju da modne kuće, agencije i magazini mogu, ali ne moraju da prihvate sugestije ministarke Elis. Naime, uprkos sve brojnijim kampanjama za angažovanje manekena sa „realnim proporcijama“, predstavnici modne industrije i dalje se najčešće odlučuju za devojke koje su na ivici pothranjenosti.

Izvor: RTS

Članak se nastavlja posle reklama

Tagovi: