Velike kancelarije: Loše za koncentraciju, ali i po zdravlje

by | avgust 9, 2015

Pedeset posto ljudi iritiraju otvoreni prostori na radnom mestu i manje su produktivni kada misle da im kolege mogu gledati preko ramena i tako vide šta oni rade na svojim kompjuterima ili mobilnim telefonima, piše BBC, pozivajući se na istraživanje koje je sprovela kompanija 3M.

Ova studija pokazuje da više od polovine radnika u kancelarijama koje su otvorene ometaju njihovi kolege.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

Kancelarijski prostor važan je faktor ljudskog ponašanja„, izjavila je Linda Slovik, profesorica psihologije na detroitskom Univerzitetu Mersi. „Organizacije bi trebalo da ljudima daju prostor u kom će se osećati što je bolje moguće“.

Ljudima je najčešće potreban mali kutak privatnosti, ali ga mogu osvojiti tek kada postanu šefovi kompanija. U suprotnom, pred sobom imaju budućnost u kojoj će večno raditi u otvorenom prostoru, uz buku koja im smeta. Kompanije preferiraju otvorene prostore jer su obično jeftinije za izgradnju, i u njih se može potrpati više ljudi nego u male kancelarije.

Članak se nastavlja posle reklama

Iako otvoreni prostor može biti dobar u smislu saradnje i komunikacije, nije prikladan za svakoga, a dodatno, neke studije pokazale su da je loš za zdravlje. Kanadska studija iz 2014. utvrdila je da zaposleni koji rade u otvorenim prostorima uzimaju za 70 posto više bolovanja od onih koji rade od kuće.

Jedna od mogućnosti kojoj poslodavci pribegavaju kako bi rešili problem buke i živčanosti je stvaranje malog prostora u kojem zaposleni mogu uzeti predah, bilo za privatni telefonski poziv ili za kratak odmor. Nakon toga se često osećaju obnovljeno i fokusirano, kažu psiholozi.

Iako radnici uglavnom nemaju pravo glasa kada se radi o tome kakve će im biti kancelarije, postoje stvari koje mogu učiniti da sebi ulepšaju radni okoliš kao što su dekoracija, fotografije, zelenilo..

Članak se nastavlja posle reklama

„Monotona i strogo uređena radna mesta ubijaju kreativnost“, kaže Kreg Najt, profesor psihologije na Univerzitetu Ekseter u Velikoj Britaniji, citirajući studiju koja je pokazala da su zaposleni 38 posto produktivniji kada u blizini radnog mesta stave pokoju biljku.

„Dobro može doći i, na primer, gitara u kutu kancelarije, jer nam takve stvari donose psihološku ugodnost“, kaže Najt. „Prirodno svetlo, takođe, može povećati produktivnost, a psiholozi upozoravaju i na položaj stolova koji govore o moći svake osobe i međusobnim odnosima.

Članak se nastavlja posle reklama

Tagovi: