Akcija čuvanja DECE na internetu

by| februar 10, 2010

Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo Srbije nastaviće i u 2010. godini da sprovodi nacionalnu kampanju za bezbednost dece na Internetu „Klikni bezbedno“, najavila je ministarka Jasna Matić.

 

Akcija zastite dece na Internetu


Članak se nastavlja posle reklama

Matić je na konferenciji za novinare povodom obeležavanja Evropskog dana bezbednosti dece na Internetu, podsetila da je Ministarstvo kampanju sprovodilo i prošle godine.

 

U okviru ove kampanje, od 1. marta počeće organizovane edukacije za profesore, psihologe i pedagoge u Beogradu i Srbiji, najavila je Matićeva.

Članak se nastavlja posle reklama

 

Zastita dece na internetuDeca znaju više od roditelja
– Deca danas o Internetu znaju mnogo više od svojih roditelja i nastavnika i zbog toga je neophodno da se oni obuče i saznaju šta se sve može naći na Internetu, šta je to što njihova deca treba, odnosno, ne treba nikad da urade da bi se zaštitila – naglasila je ona i dodala da u Srbiji više od 30 odsto građana koristi Internet.

Članak se nastavlja posle reklama

 

Uz podršku mobilnih operatora, akcije će obuhvatiti i slanje poruka korisnicima mobilnih telefona, kao i slanje informativnih letaka uz račune sa porukama koje se formulišu posebno za decu, posebno za roditelje, da bi bile prijemčive za obe grupe.

 

Telekom Srbija nastavlja da podržava akciju „Klikni bezbedno“, kojoj se priključila od samog poečetka, pre gotovo godinu dana.

 

Članak se nastavlja posle reklama

Kontrola sadržaja za decu
Generalni direktor kompanije Telekom Srbija Branko Radujko podsetio je da je prošle godine pokrenuta akcija uvođenja besplatnog Interneta u škole širom Srbije, i naglasio da je upravo zato važno imati svest o značaju nadzora nad pristupom dece raznim sadržajima na Internetu kako bi se on koristio na najoptimalniji način.

 

– Kompanija Telekom je pokrenula nabavku nove tehnologije za naše ADSL korisnike koji će omogućiti roditeljima da zaštite decu od pristupa neadekvatnim sadržajima – rekao je Radujko.

 

Prema njegovim rečima, roditelji će imati mogućnost da definišu veb adrese ili ključne reči koje mogu da blokiraju pristup veb stranama na kojima se detektuje neka od tih reči.

Članak se nastavlja posle reklama

 

Zastita dece na internetu

 

Maloletni i društvene mreže
On-lajn istraživanje o bezbednosti dece na Internetu koje je sprovelo Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo u periodu od 20. decembra prošle, do 20. januara ove godine među roditeljima dece do 18 godine, pokazalo je da je najveći broj roditelja svestan da njihova deca koriste Internet i kada oni nisu kod kuće.

 

Članak se nastavlja posle reklama

Prema ovom istraživanju, najveći broj dece na Internetu provodi dva i više sati dnevno, a najveći broj roditelja omogućavao je deci pristup Internetu kao nagradu za urađene domaće zadatke, smatrajući da korišćenje računara ne može da naškodi njihovoj deci.

 

U delu istraživanja u kojem su ispitanici bili mladi do 18 godina, pokazalo se da gotovo svi imaju jednostavan pristup računaru kod kuće, kao i da više od 90 odsto ima nalog na društvenoj mreži Facebook.

 

Više od 60 odsto ispitanika među prijateljima ima ljude koje ne poznaje lično i isto toliko njih je do sada četovalo sa nepoznatim osobama, dok je njih 35 odsto razmenilo fotografiju sa nepoznatom osobom.

Članak se nastavlja posle reklama

 

Zastita dece na internetuOko 30 odsto ispitanika ima bar jedno negativno iskustvo stečeno na Internetu, ili poznaju osobu koja je na ovaj način doživela neprijatnost, a više od 40 odsto ispitanika je zabrinuto zbog mogućnosti lažnog predstavljanja sagovornika na Internetu.

 

Februar za sigurnost dece na internetu
Dan bezbednosti na Internetu ustanovljen je 2004. godine na inicijativu Evropske unije koja promoviše bezbednu upotrebu Interneta i mobilnih telefona kod dece i mladih.

 

Članak se nastavlja posle reklama

Od tada se svakog februara kroz seriju događaja i aktivnosti u celom svetu ukazuje na značaj zaštite dece na Internetu, a ovogodišnji slogan globalne kampanje je „Razmisli pre nego što postaviš“.

 

(agencije/MONDO)

Tagovi: