Kvalitet spavanja utiče na detetov uspeh u školi
Deca koja loše spavaju imaju veće izglede za lošije ocene u školi, ustanovili su brazilski istraživači koji su proučavali ondašnje školarce stare između sedam i deset godina.
Deca s poremećajima spavanja ili disanja po pravilu su imala slabije ocene od svojih vršnjaka koji nisu imali nikakvih problema sa snom.
Tako je 25 odsto mališana s problemima spavanja palo razred zbog matematike, u poređenju sa osam odsto mališana koji su dobro spavali. Isto tako je 13 odsto učenika s poteškoćama spavanja palo razred zbog maternjeg jezika, za razliku od devet odsto mališana bez problema sa snom.
Pošto su simptomi poremećaja u snu, a pogotovo poremećaji disanja u snu, jako česti, istraživači sugerišu da svi zdravstveni radnici i roditelji postanu svesni ovog dramatičnog učinka i deluju u skladu sa tim kako bi se rešio ili olakšao ovaj problem.
Stručnjaci ističu da neujednačeno vreme odlaska na spavanje, kao i napetost u školi ili kod kuće doprinose problemima sa snom u detinjstvu, a mnoga deca imaju neki poremećaj spavanja koji nije ustanovljen, kao što su mesečarenje, nesanica, noćne more itd.
Uz sve to, mnoga istraživanja su pokazala da je loš san mališana povezan s dečjom gojaznošću, što može dugoročno da povisi rizik od bolesti srca ili dijabetesa.
Izvor: Ordinacija.hr