Pripremite dete za prvi razred
Mnoga deca znaju sva slova, znaju da čitaju, pišu i računaju i pre nego što krenu u školu. Ako vaše dete još uvek nije savladalo te veštine, to ne mora da bude znak za uzbunu. Ipak, ako vaše dete ove jeseni kreće u prvi razred, naučite ga nekim osnovnim stvarima.
Povežite slova sa zvukovima. Dete od svoje četvrte ili pete godine života počinje slova da povezujesa zvukovima . Kako biste poboljšali razumevanje znakova i zvukova, uključite celu porodicu u igru spelovanja, odnosno sricanja slova-izaberite neku jednostavnu reč i svaki član vaše porodice neka naglas ili napismeno sriče slova.
Pažljivo slušanje. Osim poznavanja slova i čitanja, potrebno je poboljšati detetove veštine slušanja i pamćenja onog što je čulo. Čitajte detetu priču, ali se zaustavite pre kraja i pitajte ga kako će se završiti priča. Kada vam dete ispriča kraj, pročitajte pravi kraj priče i zatim ga pitajte u čemu se razlikuju krajevi priče i zašto je odabralo baš takav kraj.
Pojam brojki. Osim slova, u prvom razredu vaše dete će učiti brojke, šta one predstavljaju, kako se sabiraju i oduzimaju. Ako do sada vaše dete nije upoznato s značenjem brojki, počnite s brojanjem stvari koje vas okružuju – igračke, knjiga, bilo šta.
Uvod u geografiju. Deca će u prvom razredu polako početi da uče koliko je svet veliki. Predstavite detetu kartu sveta, pokažite mu gde se nalazi zemlja i grad u kojoj živite, gde žive njegovi rođaci. Predstavite kontinente, zemlje, zastave zemalja, rase ljudi, životinje, najvažnije znamenitosti, vremenske prilike, po čemu je neki kraj poseban. Neka vaše dete izabere lokaciju koju bi voleo da poseti. Ispričajte mu nešto više o toj lokaciji. Nakon toga postavljate pitanja i ponavljajte ono što ste naučili i nadograđujte znanje.
Uvod u nauku. Uvedite svoje dete u svet nauke postavljanjem pitanja „zašto?“ i „što ako?“. Izvodite jednostavne eksperimente. Na primer, prikupite različite predmete kao što su kamen, čarapa, list, sunđer, prazna flaša, plastična igračka. Napunite lavabo s vodom i izvedite eksperiment: koja će od prikupljenih stvari plutati, a koja neće. Pre nego što stavite svaki predmet u vodu, pitajte dete za njegovo mišljenje što će plutati, a što ne. Nakon toga, dopustite mu da samo stavi predmete u vodu i vidi što će se događati. Objasnite mu da predmeti plutaju ili potonu zbog različite težine i zbog različitih materijala od kojih su načinjeni. Jednostavnim rečnikom i objašnjenjima dajte detetu do znanja kakvim je predmetima okruženo i da nisu svi predmeti isti i načinjeni od istih materijala.
Pojam istorije. Predstavite detetu istoriju tako što ćete mu najpre ispričati istorijuvaše porodice.Nakon toga, proširite koncept istorije povezivajući istoriju porodice sa različitim istorijskim događajima, predstavite koncept vremena, poznate istorijske ličnosti kojesu obeležile istoriju, a koje su mu možda poznateiz crtanih filmova ili serija.