Ukoliko ste makar jednom pogledali film Peti element (engl. The Fifth Element), sigurno vam je u sećanju ostala kultna scena u kojoj Bruce Willis skriva Milu Jovović u tuš kabinu svog stana – za koju se kasnije ispostavlja da je zapravo automatski tuš sistem (autowash). Za godinu kada je film premijerno prikazan, 1997, to je bio vizionarski prikaz tehnologije – pravi primer futurizma bez presedana.
Smešten u 23. vek, film je prikazao svet u kom su roboti, video pozivi, kućni asistenti i bioinženjering deo svakodnevice – koncepti koji su tada bili nezamislivi, danas su stvarnost. Manje od tri decenije kasnije, svet se promenio – zato se s pravom možemo zapitati: Ako se tehnološke vizije iz filmova već ostvaruju, kakva nas tek budućnost čeka kada je reč o lepoti? Istražujemo: hoće li i naša beauty rutina postati brža, efikasnija, personalizovanija – možda čak i potpuno automatizovana?
Šta predviđaju futurolozi?
Prema savremenim futurolozima koji se bave prognoziranjem razvoja tehnologije i njenog uticaja na društvo, nega budućnosti će biti sveobuhvatna, prediktivna i u potpunosti prilagođena pojedincu. Prema istraživanjima ljudi žele lepotu koja ih štiti. Osim UV zaštite, akcenat će biti na jačanju barijere kože, borbe protiv zagađivača i jačanju imuniteta. Osim toga, lepota prelazi na formulacije bez vode, odgovarajući na potrebe 2,3 milijarde ljudi koji žive u područjima sa nestašicom vode, a do 2050. godine, 7 od 10 ljudi živeće u urbanim sredinama, što čini zaštitu od zagađenja ključnom, pa će i fotozaštita biti neophodna zbog sve češćih slučajeva raka kože izazvanih kombinacijom UV zračenja i zagađenja. Pa tako, sve futurističke vizije postaju još konkretnije kada pogledamo savremene lidere u industriji lepote, među kojima se posebno ističe kompanija L’Oréal, koja je nedavno proglašena za najinovativniju kompaniju u Evropi prema prestižnoj listi magazina Fortune i istraživačke kompanije Statista.
Zamislite samo uređaje koji, poput automatskog autowash tuša iz filma Peti element, analiziraju stanje naše kože u realnom vremenu i automatski prilagođavaju tretman – od nanošenja seruma do zaštite od sunca. Ili nanotehnologiju koja ciljano isporučuje aktivne sastojke duboko u kožu, čineći negu efikasnijom nego ikada. Ili veštačku inteligenciju koja sve preciznije prilagođava proizvode individualnim potrebama, dok augmented reality (AR) omogućava da isprobamo šminku pre nego što je stvarno nanesemo. Da, to sve već postoji. U nastavku donosimo 10 beauty inovacija koje su game-changeri kada je reč o lepoti…
10 beauty inovacija koje su game-changeri
no. 1 Personalizacija & tehnologija
Beauty igra se drastično menja. Nekada je luksuzna nega podrazumevala odlazak u kozmetički salon, višeslojne rutine i mesečne tretmane kod profesionalaca. Danas, savremeni korisnici očekuju brže, efikasnije i personalizovanije rešenje – i to odmah, kod kuće. Upravo kao odgovor na tu promenu dolazi Lancôme sa revolucionarnim tehnologijama koje brišu granicu između nauke, kozmetike i kućne rutine. Lancôme Cell BioPrint, prenosivi uređaj za dijagnostiku kože, koristi pametnu analizu da identifikuje specifične potrebe svake osobe i ponudi personalizovane preporuke koje mogu usporiti ili čak preokrenuti biološke znake starenja. Ali prava promena igre stiže u obliku Lancôme RENERGIE NANO–RESURFACER | 400 BOOSTER uređaja koji je razvijen za pojačavanje prodora kozmetike u rožnati sloj kože. Uređaj pokreće patentirana nano čip tehnologija sa više od 400 ultra-preciznih nano-iglica koje poboljšavaju performanse proizvoda i postižu nivo efikasnosti do sada rezervisan samo za dermatološke klinike.
no. 2 Sa korektivne nege prelazimo na preventivnu
Anti-aging i borba protiv bora će takođe doživeti određene promene. U vremenu kada ljudi žive duže, sve je veća potreba da i naša koža živi duže – ne samo vizuelno, već i funkcionalno. Zato se industrija lepote okreće nauci o dugovečnosti, ne bi li prešla sa reaktivne nege na inteligentnu prevenciju. Upravo tu na scenu stupa L’Oréal Longevity Integrative Science™ koji kombinuje tehnološke napretke i znanje o koži kako bi se prešlo sa korektivne na preventivnu negu ciljajući uzroke biološkog starenja i produžavajući zdravi životni vek ćelija. L’Oréalov točak dugovečnosti dekodira biološko starenje kože i otkriva tajne devet međusobno povezanih obeležja starenja koristeći Longevity AI Cloud™.
no. 3 Personalizovana analiza kože
Za one kojima nije odgovarala nega za sve tipove kože prekretnica u razumevanju kože – gde lice više nije samo površina, već biološka mapa starenja, spremna da se pročita i optimizuje – može biti game-changer u rutini nege. Inovacija stiže u vidu Lancôme Cell BioPrint uređaja koji pruža personalizovanu analizu kože za samo pet minuta. Ovaj prenosivi uređaj koristi najnovija otkrića iz oblasti proteomike – nauke koja proučava kako sastav i ponašanje proteina u našem telu direktno utiču na procese starenja kože. Razvijen u okviru L’Oréal-ovog revolucionarnog pristupa istraživanju dugovečnosti (Longevity Integrative Science™), nastao u saradnji sa korejskim biotehnološkim startapom NanoEnTek, ovaj uređaj donosi prvi korak ka longevity beauty rutini – onoj koja ne tretira samo vidljivo, već otkriva ono što je do sada bilo nevidljivo: kako naša koža zaista stari, i kako da joj uz personalizovane preporuke produžimo vitalnost na ćelijskom nivou.
no. 4 Novi trendovi u održivosti
Brendovi danas ne samo da razvijaju nove formule – oni redefinišu sam način na koji priroda sarađuje sa tehnologijom. Pa tako, tehnologija vertikalnog uzgoja BioPods kompanije Interstellar Lab omogućava kultivaciju biljnih kozmetičkih sastojaka uzgojem useva u vertikalno složenim slojevima – zahvaljujući veštačkoj inteligenciji – pružajući potpunu kontrolu nad rastom biljaka. Optimizuje potrošnju vode i energije dok osigurava konzistentan, visokokvalitetan biljni materijal za visokoefikasne kozmetičke sastojke.
Sa druge strane, Osmobloom™ donosi revoluciju u svetu parfema. Reč je o probojnoj tehnologiji hvatanja mirisa iz vazduha sa ciljen razvoja jedinstvenih mirisnih parfemskih nota. Rezultat ekskluzivnog partnerstva s Cosmo International Fragrances, vodećom laboratorijom za sastojke Osmobloom™, ogleda se u mogućnosti da se mirisni molekuli cveta ekstrahuju bez njegovog oštećenja, uključujući cveće čiji miris ranije nije bilo moguće prirodno ekstrahovati. Pa tako, Osmobloom™ tehnologija stoji iza mirisa Valentino Beauty Private talk iz kolekcije mirisa Anatomy of Dreams.
no. 5 Revolucija u nezi kose
Zaboravite sve što znate o feniranju – L’Oréal Professionnel AirLight Pro, razvijen u saradnji sa tehnološkom kompanijom Zuvi, uvodi potpuno novu eru u stilizovanju kose. Ovaj pametni uređaj po prvi put kombinuje vazduh, toplotu i infracrveno svetlo kako bi ciljao vodene molekule direktno u vlasima, ubrzavajući isparavanje bez pregrevanja površine kose. Rezultat? Do 21% brže sušenje, 55% više hidratacije i 19% manja potrošnja energije – sve to u jednom uređaju, namenjenom kako profesionalcima u salonima, tako i korisnicima kod kuće. L’Oréal Professionnel AirLight Pro ne samo da štedi vreme i energiju, već transformiše samu teksturu kose: sjajnija, glatkija i zdravija, bez kompromisa.
no. 6 Personalizovani asistent
Beskrajno pretraživanje saveta i tutorijala ostavljamo po strani – vaša sledeća preporuka za negu stiže direktno u vaš inbox na WhatsApp. U partnerstvu sa Meta, L’Oréal Paris lansira Beauty Genius, personalni asistent za lepotu koji radi 24/7 i koristi Agentic AI za pružanje inteligentnih, prilagođenih saveta u realnom vremenu. L’Oréal Paris Beauty Genius redefiniše kako potrošači otkrivaju, razumeju i povezuju se s lepotom, donoseći personalizovane smernice jedan-na-jedan kroz najkorišćeniju aplikaciju za razmenu poruka na svetu. Ovo je prvi korak ka budućnosti u kojoj se beauty znanje ne traži – već vas samo pita: Kako mogu da vam pomognem?
no. 7 Više od nege kože
Za milione ljudi širom sveta, akne nisu samo kožni problem – one nose i emocionalni teret, utičući na samopouzdanje, raspoloženje i svakodnevno funkcionisanje. Zato je La Roche-Posay razvio Spotscan+Coach, prvu aplikaciju koji se bore sa aknama koja kombinuje naprednu AI analizu kože s personalizovanim rutinama i emocionalnom podrškom. Kroz partnerstvo s Calm, vodećom svetskom aplikacijom za mentalno zdravlje, korisnici La Roche-Posay Spotscan+Coach imaju pristup vođenim meditacijama, vežbama disanja, alatima za spavanje i stručnom sadržaju za podršku smanjenju stresa i holističkom blagostanju, adresirajući uticaj akni na mentalno zdravlje.
no. 8 Hiper-personalizovano beauty iskustvo
Noli (No one like I) je prvi AI-podržani multi-brand startup za tržište lepote, osnovan i podržan od strane L’Oréal Groupe, koji revolucionizuje način otkrivanja i kupovine lepote. Noli deluje kao savetnik za lepotu, koristeći moćne AI dijagnostičke alate izgrađene na preko milion podataka skeniranja lica i analizi hiljada formulacija proizvoda, kako bi dekodirao profil lepote svakog korisnika i povezao ih s preporukama proizvoda dostavljenih na njihov prag. Rezultat je hiper-personalizovano beauty iskustvo u kojem više ne birate proizvode nasumično – već vam Noli precizno predlaže ono što vaša koža zaista traži, spajajući vrhunsku tehnologiju sa dubokim razumevanjem individualnih potreba, i sve to – bez izlaska iz kuće.
no. 9 Pametna podrška
U svetu lepote koji postaje sve digitalniji, Agentic Consumer Care transformiše budućnost korisničke podrške u lepoti. Uz generativno AI rešenje Salesforce-a, L’Oréal unapređuje svakodnevni život agenata za podršku oslobađajući ih rutinskih zadataka kako bi poboljšali ljudsku interakciju.
no. 10 Virtuelni makeup asistent
Sa druge strane, YSL Beauty Hyper Look Studio briše granice između digitalnog i stvarnog, spajajući viralnu estetiku društvenih mreža sa prepoznatljivom YSL umetnošću šminkanja. Zahvaljujući ovoj inovativnoj platformi, korisnici mogu virtuelno isprobati trendi makeup look-ove u realnom vremenu, tačno onako kako ih viđaju na Instagramu ili TikToku – ali prilagođene svom licu, tonu kože i stilu.
10 beauty inovacija koje će nam olakšati svakodnevicu
Od svog osnivanja, L’Oréal je vođen duboko ukorenjenom kulturom inovacija – nasleđem koje je započeo osnivač kompanije, Eugène Schueller, preduzimljivi hemičar koji je još davne 1907. godine stvorio prvu sigurnu i efikasnu boju za kosu na svetu. Ova posvećenost pomeranju granica obuhvata, ne samo revolucionarni razvoj proizvoda, već i pionirske iskorake u marketingu, društvenoj odgovornosti i održivosti. Više o budućnosti lepote zasnovane na inovacijama pronađite ovde: L’Oréal – The future of beauty
Foto: L’Oréal promo















